Wedstrijdverslag VV Hardegarijp VR1 – ST Blija/Holwerd VR1

Mijn collega wees iedereen er altijd op. Goed lezen is vaak het halve werk. En daar is geen speld tussen te krijgen. Uw verslaggever had de wedstrijd aankondiging van de Vrouwen echter niet goed tot zich door laten dringen, want hij stond bij het voetbalveld in Blija. En daar was het opvallend rustig. Na een kort telefoontje maar doorgereden naar Holwert. Gelukkig weet ik waar het veld daar is en mede daardoor arriveerde uw reporter op tijd voor de aftrap. De combinatie Blija-Holwerd was de tegenstander op deze zonnige zaterdagmiddag.

De dames uit Hurdegaryp lieten er geen gras over groeien en gingen direct in de aanval. Demi punterde naast en Elize schoot voorlangs. De counters van de gastdames oogden gevaarlijk, maar werden twee keer terecht wegens buitenspel afgefloten. Na een spelonderbreking wegens een blessure kwam de Combinatie nog een paar keer gevaarlijk door. Zij hadden op rechts een snelle dame staan, die ook via een scherp aangesneden corner voor onrust voor de Hardegarijpster goal zorgende. Gelukkig was Hester attent en wist het gevaar te bezweren. Aan de andere kant kwam Elize alleen voor de keeper en Maeve kwam een paar keer goed door over rechts. Doelpunten vielen er nog niet. De verdedigers van de gasten hadden er steeds beter kijk op, waardoor zij zich ook vaker met de aanval konden bemoeien. Het aanvalsspel van de thuisclub werd hierdoor tot een minimum beperkt. Nadat een schot van Dagmar met moeite was weggewerkt, sloeg Nynke rond het half uur toe. Haar harde schot eindigde via de kluts in het net (0-1). Niet veel later pikte Anniek een mooie pass van diezelfde Nynke op. Haar schot ging over. Vlak voor rust werd de wedstrijd eigenlijk al beslist. En opnieuw was Nynke de aangever. Elize kreeg alle tijd van de wereld om de 0-2 binnen te tikken. Hoe dit doelpunt tot stand kwam weet ze zelf volgens mij ook niet meer. Hester mocht de 0-3 op het scorebord zetten door de terecht toegekende penalty achter haar collega te schieten. Demi was op de hakken getrapt en omver geduwd. Een terechte beslissing van de prima fluitende scheidsrechter.

De eerste kans van de tweede helft was voor de bezoekers. Nynke, zij trok deze middag aan de touwtjes op het middenveld, dwong de keepster tot een fraaie redding. Femke v.d. Meer was de aangeef ster. Daarna werd het allemaal wat minder. VVH had het meeste balbezit, maar deed daar maar weinig mee. Anders gezegd, zij controleerden de wedstrijd. Een kwartiertje voor tijd verkeek de keepster zich op een harde schuiver van Bibi en dat betekende 0-4. Een vijfde doelpunt werd terecht wegens buitenspel afgekeurd. Tijdens de slotminuten moest Hester nog gestrekt naar de bovenhoek om een doelpunt te voorkomen. Het ging haar goed af.

Geen tegendoelpunt en drie punten in de tas. Deze eerste overwinning smaakt naar meer. Zaterdag is Surhuisterveen de te kloppen tegenstander.

Verslag:
Persbureau OPAD.