Niemand Buitenspel

Helaas is het niet voor iedereen in Nederland mogelijk om te sporten. Armoede is een van de oorzaken die ervoor zorgt dat ouders bijzonder lastig de contributie en andere benodigdheden kunnen betalen om hun kinderen te laten voetballen. ING is hoofdsponsor van het vrouwenvoetbal van VV Hardegarijp. Samen met de KNVB, Geldfit, de Nederlandse Schuldhulproute, het SchuldenlabNL en De Voorzieningenwijzer gaan zij ouders en verenigingen helpen, zodat ook als er even geen geld is kinderen toch kunnen voetballen.

Eén op de 11 kinderen groeit op in armoede. Dat zorgt er soms voor dat zij ongewild buitenspel komen te staan, terwijl juist in tijden van spanning sport extra belangrijk én gezond is. Maar ook als er even geen geld is, zijn er mogelijkheden om toch te kunnen voetballen. Om de juiste (lokale) regelingen te vinden, worden gezinnen geholpen door financieel contactpersonen vanuit de verengingen.

Voorzieningen in Tytsjerksteradiel

Ook in Tytsjerksteradiel is voetbal voor iedereen!
Daarom draagt de gemeente bij aan bijvoorbeeld contributie of nieuwe voetbalschoenen. Kijk op de website van de Voorzieningenwijzer voor meer informatie over de mogelijkheden in Tytsjerksteradiel.

Het Jeugdfonds Sport & Cultuur helpt!

Is het lastig om de contributie te betalen? Het Jeugdfonds Sport & Cultuur helpt! Het Jeugdfonds Sport & Cultuur betaalt de contributie en/of benodigdheden voor kinderen en jongeren uit gezinnen waar thuis te weinig geld is. Kijk op de pagina Het Jeugdfonds Sport & Cultuur helpt! voor meer informatie.

Financieel contactpersoon

Binnen VV Hardegarijp helpen we je graag op weg naar de juiste hulp. Binnen onze vereniging is Jasper Regtien Financieel Contactpersoon. Hij is te bereiken op e-mailadres penningmeester@vvhardegarijp.nl.
Uiteraard is alle communicatie tussen jou en de financieel contactpersoon vertrouwelijk!

Schoolspullenpas

Naast sporten is het ook belangrijk dat kinderen goed voorbereid en zorgeloos naar school kunnen. Daarom is er de Schoolspullenpas. Met de Schoolspullenpas kunnen kinderen van 4 tot 18 jaar uit gezinnen met een laag inkomen schoolspullen kopen.

Kijk op de website https://leergeldleeuwarden.nl/schoolspullenpas/ voor meer informate over de Schoolspullenpas.