Wedstrijdverslag VV Hardegarijp 1 РFC Surh̼sterfean VR2

Vrijdagavond speelden Hongarije en het Nederlands elftal hun derde poulewedstrijd in de Nations League. En ik heb als voetballiefhebber niet genoten, maar blijf wel objectief. Het thuisland maakte veel overtredingen en deed geen enkele poging om er voor een uitverkocht stadion een leuke wedstrijd van te maken. Het resultaat was het enige dat telde. Nadat ze op voorsprong waren gekomen zakte men nog verder terug op eigen helft. Gelukkig maakte Nederland in de slotfase gelijk, anders was het helemaal een verspilde avond geweest. Een smet was de rode kaart voor van Dijk. De scheidsrechter, hij had regelmatig geen kijk op wat er gebeurde binnen de lijnen, mocht zich terecht in de steek gelaten voelen. Zijn collega’s deden bitter weinig om hem te assisteren.

En dan ben je altijd benieuwd hoe het een dag later zal gaan tussen de dames van Surhusterfean en VVH.
Dat was een stuk leuker. De thuisclub nam direct het initiatief. Een prachtige slalom van Bibi op links leverde slechts een corner op. De gastdames hadden na een kleine tien minuten de kans om op voorsprong te komen. Hester voorkwam erger. VVH bleef de bovenliggende partij. Zo kopte Demi op aangeven van Bibi in de elfde minuut niet ver over. Een minuut later was het wel raak. Anniek reageerde attent op een pass van Norah en schoof de bal beheerst in het doel (1-0). Het doel van de prima Surhusterfean keeper bleef onder vuur liggen. Zo schoot Bibi op aangeven van Anniek naast en Norah voorlangs. De counters van de bezoekster waren echter gevaarlijk, maar leverden geen goals op. De verdediging van Hardegarijp wist steeds op tijd in te grijpen. Daarna gebeurde er zo’n tien minuten maar weinig. De ingevallen Kirsten stelde de keepster daarna twee keer danig op de proef. Haar eerste schot in de korte hoek leverde slechts een corner op. Direct daarop werd haar tweede poging uit de hoek getikt. De onopvallend leidende arbiter vond het daarna tijd voor de rust.

Direct na de hervatting kregen de gasten een dot van een kans op de gelijkmaker. De bal ging er niet in. Ook een tweede mogelijkheid ging verloren. Daarna lieten de dames van Samir zien, dat ze baas in eigen huis wilden blijven. Een kleine omzetting betaalde zich na iets meer dan 10 minuten spelen uit. Elize was net even eerder bij de bal dan de uitkomende keepster en scoorde vallend de 2-0. Nu lukte het wel, een aantal minuten daarvoor werd het slechts een hoekschop. Elize bleef attent voorin. Haar derde poging werd een prooi van de doelvrouw. Het was aan haar te danken, dat het derde doelpunt zo lang op zich liet wachten. Dat ondervond Femke v.d. Meer die twee pogingen zag strandden. In de 68e minuut was het uit een slecht weggewerkte hoekschop eindelijk wel raak. Nynke knalde keihard nummer drie op het scorebord. Goed doorzetten van Agnes betekende twintig voor tijd, dat nummer vier in het net lag. Kirsten had de zege nog meer glans kunnen geven. Zo eindigende haar schot van afstand op de lat en schoot ze op aangeven van Demi naast. Het bleef 4-0 en dat was ook de eindstand.

De komende twee weken staan er geen wedstrijden voor de dames op het programma. Tijd dus om alle pijntjes, die er na de wedstrijd bij een aantal spelers bleken te zijn, te laten genezen. En tijdens de trainingen aan het spelsysteem te werken. Er is nu de kans om te laten zien wat jouw favoriete positie is in het elftal. Ik heb er al twee sollicitaties gezien zaterdag.

Verslag:
Persbureau OPAD.