Invullen Digitaal Wedstrijdformulier

Iedereen heeft baat bij een gelijkwaardige competitie. Het seizoen wordt spannender, wedstrijden zijn interessanter en teams en spelers worden uitgedaagd beter te presteren. Alles begint met het correct en volledig invullen van het digitaal wedstrijdformulier.

Het invullen van het wedstrijdformulier kan alleen worden geregeld via de Wedstrijdzaken app. Zo werkt het hele amateurvoetbal met het mobiel digitaal wedstrijdformulier (mDWF). Op deze pagina lees je alles over de belangrijkste functionaliteiten van het mDWF die jij moet weten.

Voor de wedstrijd begint
Voor de wedstrijd begint, moeten de teammanagers de spelersopgaaf correct invullen en akkoord geven. Met andere woorden, wie kunnen er meedoen aan de wedstrijd, zowel basis- als wisselspelers. Spelers die er niet bij zijn, horen niet op het wedstrijdformulier te staan. De scheidsrechter of spelbegeleider controleert of alle spelers er ook echt zijn. En iedereen geeft akkoord.

Als de wedstrijd is afgelopen
Direct na de wedstrijd vult de scheidsrechter of spelbegeleider de uitslag in en eventueel ook het wedstrijdverloop. Hoe meer wedstrijdformulieren compleet en correct zijn ingevuld, met de juiste uitslag en vermelding van spelers, hoe gelijkwaardiger de volgende competitie kan zijn.

Bekijk meer informatie op https://www.knvb.nl/wedstrijdformulier.