Is team ‘op de stropdas graag’ te sportief ?

Het kerst-eindejaars-senioren-mix-toernooi had deze uitvoering 12 teams. Eén van die teams zou later winnen, maar daarover in een volgend bericht veel meer. Het was niet team ‘Op de stropdas graag’ ze deden uiteraard hun best maar een aantal spelers van dit team zijn gewoon beter in de derde helft.

Met ruim 60 spelers was het toernooi prima bezet, de organisatoren Jan en Thomas hadden alles prima geregeld. Het trio Gabe, Frans en Hans ‘in het hok’ voor het omroepen en de rangen en standen. Ook een top trio scheidsrechters was geregeld, Ben H, Gerrit H en Brian E waren dit, ze konden de kaarten op zak houden en deden het uitstekend. Ze hadden de vrijwilligers van It Maskelyn niet echt geregeld maar die waren er wel, en hoe !! Zeker na afloop bij de prijsuitreiking bij het hapje en drankje, maar ook daarover later meer.

Om stipt 12 uur begon de eerste van 25 wedstrijden uit de voorrondes. Er waren 2 groepen van 6 teams. Poule a en b genaamd. 10 van de teams waren ‘echte mix teams’ 2 teams waren door een loting met warme ballen bij elkaar geknutseld. Die 2 andere teams wilden op voorhand graag samen spelen en was een team van oud vv Hardegarijp 1 spelers en ‘Team Op de Stropdas graag’ dit team waren de vvH bestuursleden en speelden bijna allemaal met overhemd en stropdas aangeknoopt. De belofte om volgend jaar weer mee te doen is al gegeven, met wel een kleine voorwaarde, betere éénheid in tenue ……. Beide teams haalden de kruis finales niet maar hadden hierdoor wel al vrij snel en als eersten een tafel in de lobby in It Maskelyn waar al voor al die ander kwamen de glazen getest konden worden waarin bier geserveerd werd. De ‘Van Gaal’ van team Oud VVH, ene JvdV, zei het goed ‘Iemand moet het doen, dan doen wij het wel’

Na deze 25 wedstrijden de kruis finales en de grote finale, maar over die finale later meer. Die kruis finales waren eigenlijk het meest spectaculair, team 4 tegen 7 eindigde in een verassende 2-1 stand, iets met niet verwacht maar toch gekregen. Of was het gewoon terecht, Ja, team 4 scoorde een doelpunt meer !! Die 2e wedstrijd was om te smullen, team 9 tegen team 2. Al vrij snel een 3-1 stand voor team 9, uitspelen ? een beetje wel maar de 3-2 was er toch, net na het moment dat de doelman van team 9 vergat te scoren (!!) in een 99,9 % kans. Ook de 3-3 kwam met nog maar een paar minuten op de klok. Dat ook de 3-4 nog kwam was voor team 4 erg mooi, het publiek stond ‘op de banken’. Ook hier, was het terecht ? Ja natuurlijk, het maakt niet uit hoeveel je tegenstander scoort, al je eigen team maar eentje meer maakt. Team 4 en 2 in de finale, maar ….. daarover later meer.

En met 82 doelpunten was het een toernooi met best wel veel (echt mooie) doelpunten. Gemiddeld is dat 3,56 doelpunt per wedstrijd. Schreef ik eerder over ‘kerst-eindejaars-jeugd-mix-toernooi welke vrijdag was, daar waren gemiddeld ‘maar’ 3.36 doelpunt per wedstrijd.
En waarom team ‘Op de stropdas graag’ nu te sportief was ? ze maakten 3 doelpunten en dat was al meer dan gehoopt. Ze verloren alle wedstrijden, ze wilden het zelfs om elk voor vooroordeel gelijk maar te tackelen …….. Nee ze deden hun uiterste best maar ….. ‘er zat niet meer in’ en zoals zo vaak gunden ze het die andere teams natuurlijk !!

JK