VVH JO19 als echt en hecht team de zaal in

Een drukke zaalvoetbal zaterdag binnen vv Hardegaryp, natuurlijk het onderlinge kmzvbt in sporthal ‘de hoge 5’ waarover nu wel genoeg geschreven is …
Ook vv Hardegarijp O19 moest ‘de wei’ van de zaal in en wel in Oentsjerk.
Er waren een paar afwezigen, trainer Peter van Strien en leider Sietse Planting genoten (samen??) van een wel verdiende vakantie in net even warmer oord dan in Hurdegaryp. Ze werden meer dan uitstekend vervangen door niemand minder dan de heren Cas Bakker en Thijs Visser.

Ik had onverwacht een ‘Lexus’ als taxi naar de sporthal in Oentsjerk met als chauffeuse ‘spelers moeder’ Laura H, een aanbevelingswaardige chauffeuse. Het ‘hoe en waarom’ staat wel in een eerder verslag.
De heren moesten in Oentsjerk 4 wedstrijden spelen, als ik het goed onthouden heb vv Kollum, BBC, vv Buitenpost en vv Twijzel.

De eerste wedstrijd tegen Kollum werd verloren met 3-1, de reden was duidelijk, Laura haar aanmoedigingen werden node gemist, die wedstrijd hebben ‘we’ dus niet gezien.
Tegen de vrienden uit Burgum, die van BBC waren ‘we’ er wel. Cas en Thijs hadden de tactiek aangepast en er werd gewonnen met maar liefst 7-1. Uiteraard de eer naar Cas en Thijs maar ook zeker richting de spelers omdat ze er echt zeer goed zaal voetbal op de vloer legden.
Ook de derde wedstrijd werd zeer goed gespeeld en al na 12 seconden lag de bal achter de Buitenpost doelman. Binnen 3 minuten ook de 2 en 3-0. Maar de VVH heren gingen door en maakten er 8-0 van.
3 wedstrijden 6 punten, op zich prima maar Kollum won wel de eerste 3 wedstrijden.
De 4e wedstrijd moest dus gewonnen worden en dan hopen dat Kollum daarna wedstrijd 4 zou verliezen.
De mannen gingen in de sterkste opstelling de vloer op voor wedstrijd 4 en ….. wonnen met 3-0. De sportieve plicht was gedaan. Maar het was even afwachten, Kollum moest wedstrijd 4 ook nog. Jammer voor de VVH mannen en mooi (?) voor Kollum, Kollum won en is dus door richting de finales.
De vvh heren mochten met opgeheven hoofd douchen en echt ‘grutsk’ wezen op de manier van spelen. Er werd echt zaalvoetbal gespeeld en van al die doelpunten waren de meesten zoals het zou moeten, de bal het werk laten doen en zelf ‘even’ op het goede plekje staan en scoren. Voor de goede orde ook de doelman van vvh pakte meerdere ballen op uitstekende wijze en had ook een belangrijke en uitstekende bijdrage.

Een team prestatie die echt top was, net niet verder in deze competitie maar echt iedereen speelde in dienst van het team !!!
JK