Wedstrijdverslag Ternaard VR1 – VV Hardegarijp VR1

Na de nuttige oefenwedstrijd tegen de vrouwen van Harlingen, het werd in Hardegarijp een 6-2 overwinning, stond op de laatste dag van de maand augustus de eerste bekerwedstrijd tegen Ternaard op het programma. Uw reporter had de laatste weken menig uurtje in het hoge Noorden van Friesland doorgebracht, maar moest toch even zoeken om het knusse sportpark te vinden.

Om even over half één bracht Kirsten de bal aan het rollen. Al snel was te zien, dat er nogal wat verschil is tussen het vrouwenvoetbal en het spel, dat er tijdens de laatste reeks gespeeld werd. Tijdens de openingsfase had VVH het moeilijk en Lianne kon direct aan de bak. Het ging haar goed af. De bezoeksters wisten zich een paar keer goed aan de druk te ontworstelen, kansen kregen ze echter niet. Femke Dijkstra, de spits van de thuisclub, nam het VVH doel een paar keer onder vuur. Gelukkig was Lianne paraat. Na een kwartiertje tikte ze een gevaarlijk schot bekwaam tot hoekschop. Deze werd hoog voorgezet en door de geheel vrijstaande Femke simpel ingetikt (1-0). Na de drinkpauze leek Elize de gelijkmaker te scoren toen ze een voorzet van Dagmar direct op de schoen nam. De keepster tikte de bal maar net over de lat. Ternaard probeerde daarna door te drukken. Dat lukte echter niet, mede omdat Floortje met een geweldige verdedigende actie een doorbraak wist te voorkomen.

Na de pauze golfde het spel op en neer. Naarmate de wedstrijd vorderde werd het steeds rommeliger aan beide kanten. En dat betekende geen kansen voor beide partijen. Niet zo verwonderlijk, want bij menigeen liep het tankje snel leeg. De Stand bleef daarom zoals die was 1-0.

De trainer heeft nu de taak om de dames klaar te stomen voor het nieuwe seizoen, dat al over enkele weken begint. Er zijn door de dames van O-20 meerdere goede punten meegenomen. Het controleren en passen van de bal, daar zal aan gewerkt moeten worden. Dat is duidelijk een verbeterpunt.
Het zal ongetwijfeld weer interessant en spannend worden, mede omdat de de kern van het vrouwenteam van vorig jaar voor een positieve inbreng zal zorgen.

Verslag:
Persbureau OPAD.