Wedstrijdverslag VV Hardegarijp MO20; SC Stiens – VV Hardegarijp 5-4

Het weerzien met de oude bekende, zoals Mennolt de uitwedstrijd tegen sc Stiens aankondigde, deed na afloop veel stof opwaaien. Maar wat gebeurde daar allemaal?

Na enkele kansjes voor beide doelen nam VVH in de zevende minuut de leiding. Kirsten kwam vanaf links naar binnen en schoot via de handen van de keepster raak (0-1). De thuisclub nam het initiatief maar slaagde er niet echt in om gevaar voor het doel van de bezoeksters te stichten. Na iets meer dan een kwartier spelen was het echter wel raak. Na slecht uitverdedigen werd Yfke met een hard en geplaatst schot gepasseerd (1-1). De doelpunten bleven vallen. In een tijdsbestek van tien minuten wisten de gasten twee keer het net te vinden. Abigail scoorde, nadat de keepster in eerste instantie haar schot wist te keren, de 1-2 en Kirsten schoot beheerst de 1-3 tegen de touwen. Daarna ging de wedstrijd een kwartiertje gelijk op. Al oogde Stiens af en toe gevaarlijker dan de Hurdegarypsters. Vlak voor de rust legde de thuisclub een vloeiende aanval op de mat die met een doelpunt werd afgerond. Met de stand van 2-3 werd er gerust.

Al na twee minuten spelen in het tweede bedrijf was het gelijk. Yfke kreeg de bal niet onder controle en was kansloos op de rebound (3-3). Nadat een scrimmage voor het Stienser doel geen treffer had opgeleverd gebeurde er lange tijd weinig. Het venijn zat in het laatste kwartier zoals later zou blijken. Met een prachtig doelpunt van Anna zij omspeelde beheerst de keepster en schoot vanuit een moeilijke hoek raak, werd de toon voor het offensief van de gastvrouwen gezet. Nadat VVH een drietal corners op rij had overleefd werd het vier minuten voor tijd gelijk (4-4). Een stand waar iedereen zich eigenlijk wel in kon vinden. In de slotminuut ging het echter verkeerd. De spelleidster, een jonge dame van negentien die vlak voor de wedstrijd door de leiding van Stiens was benaderd, zag een handsbal over het hoofd. Het daardoor ontstane kadootje werd gretig door de thuisclub. uitgepakt. Eindstand 5-4. Dit was wel een bittere pil, die de speelsters, leiding en supporters moesten slikken.

Verslaggever; OPAD