Wedstrijdverslag VV Hardegarijp VR1 – Buitenpost VR2

Wilden de vrouwen van Hardegarijp nog een rol van betekenis in de eerste bekerronde gaan spelen, dan moest de tweede wedstrijd wel gewonnen worden. Met Hester weer tussen de palen en een sterke bank, was er een goede kans, dat dit ging slagen. Het tweede van Buitenpost was de te kloppen tegenstander.

Na drie minuten spelen lag de bal reeds in het net. Na een slechte spelhervatting kreeg Nienke een niet te missen kans. Beheerst schoot zij in de linkerhoek raak (1-0). De thuisclub behield het initiatief en er kwamen kansen voor Bibi, Dagmar en Nienke. Het lukte deze drie keer net niet om te scoren. Na 14 minuten werd het dan toch 2-0. Bibi passeerde op links twee man en krulde de bal prachtig in de rechterbovenhoek. Twee minuten later knalde ze na een vloeiende aanval op de paal. Na een korte drinkpauze, het was warm daar op veld vier, ging het doelpunten festijn weer verder. Na een mooie voorzet van Maya haalde Bibi de trekker over (3-0). De moedige keepster van de bezoekers was opnieuw kansloos. De 4-0 kwam van de attent reagerende Diane. De harde en lage voorzet was van Nienke. VVH ging door, met Nienke en Dagmar als aanjagers. Er werden enkele fraaie aanvallen op de mat gelegd. Niet elke doelpoging was echter een goal. Het waren Bibi, zij scoorde twee keer en Aniek die de ruststand op 7-0 bepaalden.

Tijden het tweede bedrijf was de afronding erg slordig. Na vijf minuten schoot Kirsten in de linker benedenhoek raak (8-0). Femke was de aangeefster. Vooral op rechts liep het prima. Femke en Maya zorgden voor de aanvoer, maar de afronding was er niet. Kirsten miste twee dotten van kansen en een lage voorzet van Maya werd door drie man gemist. Het negende doelpunt kwam er toch. Agnes reageerde het snelst op een diepte pass en schoof de bal in een leeg doel. Iedereen dacht, dat Floortje nummer tien in de boeken had gezet. Haar afstandschot viel echter op het dak van het doel. In de slotfase mocht Buitenpost nog een corner nemen. Die leverde niets op. Hester beleefde mede hierdoor een rustige middag.

Na afloop tevreden gezichten bij VVH. Bij leuk voetballen horen doelpunten. Wat de wedstrijd daarvoor niet lukte werd nu ruimschoots goedgemaakt. Nog één bekerwedstrijd en dan begint de competitie.

Verslag:
Persbureau OPAD.