Wedstrijdverslag vv Zeester VR1 – VV Hardegarijp VR1

Na de nederlaag tegen Ternaard werden de twee daarop volgende bekerwedstrijden overtuigend gewonnen. Vorige week werd het 1-6 in Ferwert. En dat was een mooie opsteker zo vlak voor de eerste competitiewedstrijd. Zeester uit Zoutkamp was de tegenstander.

VVH begon overtuigd aan de wedstrijd. Reeds na vier minuten moest de keepster van de thuisclub naar de hoek om een schuiver van Nynke buiten de palen te houden. De gasten hadden het meeste balbezit, maar dat leverde gaan echte kansen op. De verdediging van de thuisclub greep steeds resoluut in en dat betekende, dat er tijdens het eerste kwartier niet gescoord werd. Dat dit zo bleef was aan een overtuigend keepende Hester te danken. Na een misser in de verdediging bracht ze twee keer redding met de voet en de inzet uit de daarop volgende corner plukte ze onder de lat vandaan. Ook na deze ontsnapping was VVH het vaakst aan de bal. En ook nu weer werd het niet echt gevaarlijk. Na de korte drinkpauze sloeg de thuisclub toe. In de 27e minuut worstelde Nicky zich langs drie tegenstanders en schoot via de handen van de kansloze Hester raak (1-0). De Friezinnen realiseerden zich, dat het allemaal wat nauwkeuriger en sneller moest. Dat lukte helaas niet echt. Schoten van Bibi en Floortje konden de Groningse doelvrouw niet verontrusten. En zo was de conusie na 45 minuten heel simpel. Statistisch gezien hadden de gasten het meeste balbezit (70-30), het doelpunt was bepalend voor de ruststand.

Tijdens het tweede bedrijf ging de bal regelmatig goed rond. Alleen de eindpass was niet nauwkeurig genoeg. Alleen Femke v. d. Meulen slaagde er een keer in om het doel van Zeester onder vuur te nemen. En dat was het dan ook wel. Dat na een uur spelen de gelijkmaker zou vallen, lag niet in de lijn der verwachting. Een schot van Bibi caramboleerde via het uitgestoken been van de keepster in het net (1-1). Beide ploegen speelden hierna voor de winst. Zeester via de counter en VVH met de combinatie. Dankzij de prima spelende Floortje, goed gesteund door Lianne, werd het aanvalspel van de gastdames steeds op tijd ontrafeld. Aan de andere kant liet Femke zien, dat de rechtervleugel echt haar plekkie is. Wat op links niet lukte ging nu ineens een stuk beter. Een tweetal uitstekende voorzetten konden net niet afgerond worden. Daarnaast had ze pech dat haar harde schot via de vuisten van de keeper op de paal eindigde. De laatste kans was voor Elize die op aangeven van Bibi niet ver naast schoot.

Elk een punt was het resultaat van deze wedstrijd. En dat gaf de verhouding in het veld goed weer. Doelpunten zijn bepalend voor het resultaat. Statistieken zijn dat niet. Al zijn die altijd wel interessant. Vooral bij de BBC zijn ze er dol op. Kijk maar eens naar een wedstrijd in the Premier League. Wij kijken uit naar de volgende wedstrijd in Blije. Eerst een weekje rust en dan gaan we weer verder.

Verslag:
Persbureau OPAD.