In Memoriam Cor Meijer 1968 – 2021

Donderdag 25 februari werd de laatste wedstrijd die Cor speelde helaas verloren. Het was niet zijn geliefde spelletje voetbal maar het akelige Coronavirus.

Cor was een vaak en graag gezien gezicht op sportpark De Warren. Hij was altijd met voetbal bezig en ook van huis uit is hem dit met de paplepel ingegoten.

In zijn jeugd heeft hij op hoog niveau gespeeld bij zowel FVC als in de jeugd van Cambuur.

In de senioren heeft hij bij LVV Friesland gevoetbald. Helaas maakte een blessure een einde aan zijn actieve voetbalcarrière.

Cor woonde met zijn vrouw Gea en 2 kinderen, Ferry en Selina, in Tytsjerk.

Ongetwijfeld tot vreugde van Cor gingen de beide kinderen voetballen, bij de jongens in de jeugd van VV Rijperkerk.

In die tijd ontstond HRC, de samenwerking VV Rijperkerk en VV Hardegarijp. Er werd een meidenteam geformeerd waar Selina bij aansloot.

Nadat de samenwerking tussen Hardegarijp en Rijperkerk werd beëindigd koos zowel Selina als Ferry ervoor om bij Hardegarijp te gaan voetballen.

Selina bleef in het meidenteam voetballen. Arnold Meijerhof nam de leiding van het team over en benaderde Cor om dit samen op te pakken.

Cor was altijd al te kijken en wilde Arnold, wat een jeugdvriend van hem was, graag helpen. Later kwam ook Jeroen Veenstra het duo nog versterken.

Cor had aardig wat oefenstof door het hoge niveau waar hij zelf op heeft gevoetbald en hij kon dit op een rustige manier goed overbrengen.

De meiden werden steeds beter en kregen er steeds meer lol in. Mede hierdoor werd het meidenvoetbal steeds populairder.

Er werd een meidencommissie opgericht waar Cor ook zitting in nam.

Het team wat hij trainde werd meerdere keren achter elkaar kampioen en ook de Warrentrofee werd 2x gewonnen.

De sfeer was super in het team. Na vele jaren het team getraind te hebben kwam daar op zeker moment een einde aan.

Een aantal meiden moesten door naar de senioren en het team viel helaas uit elkaar.

Cor was nog steeds veel te vinden op de velden van VV Hardegarijp. Doordeweeks kijkend bij de trainingen en op zaterdagen, vaak samen met Gea, kijken bij de wedstrijden.

Zijn zoon Ferry geeft inmiddels ook al een aantal jaren training bij de jeugd en dit seizoen gingen ze samen de JO14-2 trainen en coachen.

Helaas werd het niet het seizoen waar een ieder op gehoopt had.

Mooi waren de maanden wel en voor Ferry een hele mooie herinnering dat hij samen met het voetbaldier Cor een team heeft mogen trainen.

Cor was een rustige en bescheiden man. Altijd op de achtergrond aan het werk maar wel veel op De Warren met onze sport en de jeugd bezig.

Als vereniging zijn wij Cor zeer veel dank verschuldigd. Wij wensen familie en vrienden heel veel sterkte toe.

Leden en Bestuur VV Hardegarijp