Aanpassing kantineprijzen

Het bestuur van VV Hardegarijp heeft helaas moeten besluiten de prijzen van sommige producten te verhogen. Het gaat hierbij specifiek om (alcoholische en niet-alcoholische) dranken.

Accijnsverhoging

De prijsstijging van alcoholische dranken wordt voornamelijk veroorzaakt door de accijnsverhoging op alcoholische dranken. Deze stijgt per 1 januari 2024 met meer dan 8%. Zowel bier, wijn als mixdranken worden hierdoor duurder.

Suikertaks

Het kabinet verhoogt de verbruiksbelasting op alcoholvrije dranken per 1 januari 2024. Deze zogeheten ‘suikertaks’ is een verhoging van bijna 200%. Dit zorgt voor een prijsstijging op alle frisdranken en alcoholvrije bieren.

Hogere inkoopprijzen

Naast de verhogingen vanuit de overheid hebben ook onze leveranciers te maken met hogere kosten, onder andere door de hoge inflatie, loonstijgingen en hogere inkoopprijzen van grondstoffen.
Deze kosten worden vanuit de leveranciers direct aan onze voetbalvereniging doorberekend.

We begrijpen dat dergelijke verhogingen erg vervelend zijn voor onze bezoekers. Sinds de laatste aanpassingen van onze prijzen heeft de leverancier van het bier de prijzen al tweemaal verhoogd. Alleen door deze prijsstijgingen door te voeren in de verkoopprijs kunnen wij onze vereniging financieel gezond houden. Wij rekenen hierbij op jullie begrip en hopen jullie snel weer te zien op Sportpark De Warren.