Corona protocol wedstrijdsecretariaat v.v. Hardegarijp

Het nieuwe voetbalseizoen staat op het punt van beginnen. Om ervoor te zorgen dat dit zo veilig mogelijk gebeurt heeft de KNVB een aantal protocollen opgesteld. Aan ons nu de taak om het Hardegarijp complex zo goed mogelijk “Corona proof” te krijgen.

In dit bericht beperk ik me tot de wedstrijden in de voorbereiding.

Oefenwedstrijden

Senioren: Wanneer er een oefenwedstrijd wordt gespeeld krijgt elk senioren team, 2 kleedboxen toegewezen. Hierdoor wordt het mogelijk gemaakt dat elk team zich aan de RIVM richtlijnen kan houden. Dat is dan de verantwoordelijkheid van de spelers en begeleiders van de teams. Ook op de reservebank en in de pauze gaan ik ervan uit dat er op een verantwoorde manier met de (voldoende) geboden ruimte wordt omgegaan.

Wanneer er meerdere oefenwedstrijden op de dag zijn gepland dan worden de aanvangstijden en de veldkeuze zo gekozen dat er voldoende ruimte is voor iedereen.

Jeugd: Omdat er onder de 18 jaar, onderling geen afstand gehouden hoeft te worden is er per team, 1 kleedbox beschikbaar. Voor leiding, scheidsrechter en ouders geldt dat ze wel gepaste afstand moeten houden.

Ramen en deuren zoveel mogelijk open  houden i.v.m. de ventilatie.

Tenslotte

Ik probeer zo goed als mogelijk de voorwaarden te scheppen om volgens de RIVM richtlijnen, te voetballen. Alles staat en valt natuurlijk met het gedrag van een ieder. Ik ga ervan uit dat iedereen zijn of haar gezond verstand gebruikt en bij klachten thuis blijft. Alleen op deze manier kunnen we er samen voor zorgen dat we weer kunnen genieten van het spelletje.

Dus gebruik je verstand en hou rekening met elkaar !1

Groet,