De coolste Pupil van de Week ooit !! (??)

Wat was hij cool, Friso Tuinenga, de speler van VVH JO9-1 die zaterdagmiddag bij de wedstrijd van vv Hardegarijp 1 tegen BCV Pupil van de week was. Dat ‘cool’ wel even uitleggen als ‘koud’ één van de koudste wedstrijden van waarschijnlijk het hele seizoen.

Eigenlijk, maar helemaal niet erg natuurlijk, iets te laat arriveerde Friso met zijn vader op De Warren. Het moest ‘vandaag’ maar lees zaterdag 17 maart, zo kort voor de wedstrijd allemaal wel iets sneller dan normaal.
Hij had er duidelijk wel zin in, eigenlijk is dat altijd wel zo maar Friso wel in het bijzonder.
Het voorstel rondje ging uitstekend ‘cool’ ging hij bij iedereen langs om te zeggen dat hij de PvdW was. Het omkleden werd ‘nog meer aankleden’ het was cool buiten, zeg maar gewoon bitter koud. En vreemd genoeg heit moest er aan te pas komen om het trainingsjasje dicht te doen toen we naar buiten gingen ‘het is niet koud’ hoorde ik Friso zeggen
Gezien de tijdsdruk viel de warming-up in beetje ‘in het water’

Natuurlijk ook vandaag even een gesprekje met (jarige) hoofdtrainer Rob de Jong. De trainer vroeg hem van alles en wenste het tot slot veel succes bij de shoot-out vlak voor de wedstrijd

Met Friso ging het dus allemaal prima en al snel kwam aanvoerder Ralph in beeld die weer zijn vaderlijke kwaliteiten liet zien toen hij hem mee nam naar de kleedkamer. In de kleedkamer luisterde Friso erg goed naar wat de trainer zei. ‘Hij leek wel boos want hij praatte heel luid’ aldus Friso toen hij kort daarna weer buiten kwam.

Eigenlijk begon de wedstrijd nu al ….. waar normaal beide teams dan klaar staan om het veld te betreden bleef BCV zeer onsportief nog wel 4 minuten binnen de warme muren van de kleedkamer. Het viel zelfs Friso op, ‘dat is niet eerlijk, je moet gelijk beginnen’
VVH1 ging dan ook wél het veld op om toch enigszins warm te blijven.
Friso zag ook dat ‘ene’ Bert H een beetje veel boos was dat BCV binnen bleef. Het was achteraf één van de weinige fouten die de scheidsrechter maakt. Hij had ze echt eerder moeten halen.

Natuurlijk nam Friso de bal mee het veld op en deze werd netjes op de middenstip gelegd. Ook de toss door Friso ging goed, het opgooien dan. De uitslag was negatief en BCV mocht kiezen naar welk doel ze wilden spelen in de eerste helft.
De hét moment der momenten, de shoot-out tijd was aangebroken.
Er was duidelijk uitgelegd, niet te snel en recht door het midden. Friso deed het uitstekend en passeerde mooi even 4 spelers. De doelman heeft de bal waarschijnlijk alleen maar gehoord, een perfecte schijnbeweging en hij stond aan de grond genageld. Een doelpunt dus en cool als Friso is juichte hij niet eens echt. Hij scoort bij JO9-1 niet zo vaak maar de blijdschap was er niet echt, we houden het maar op ‘cool’ of zou het toch koud zijn.

De foto in de dug-out was snel gemaakt, ook hier ging iets mis, waar waren de dropjes van de manager van het team. Trouwens wel erg ‘lief’ was de deken waarmee Friso werd ondergestopt, inderdaad het was daar ‘stroepstjerrendskâld’ om maar een mooi Frysk wurd te gebruiken.

We gingen dan ook snel weer naar boven waar Friso weer zijn eigen kleren aan ging doen en dan natuurlijk richting de frietjes van keukenprinses Hanneke.
Die waren echt super deze dag, in ieder geval heerlijk warm.