De wedstrijd verdiende echt geen verliezer (maar was er wel)

Zaterdagmorgen en gezellig druk op De Warren. Deze zaterdag iets drukker dan normaal op veld 2.

Zoals beloofd én afgesproken was Burgemeester Jeroen Gebben scheidsrechter bij de wedstrijd vv Hardegarijp JO11-3 tegen SC Franeker JO11-5.
Alles in het kader van NL Doet natuurlijk.
Dhr. Gebben was ruim op tijd aanwezig en onder het genot van koffie met soesjes werd vooraf even bij-gesproken. Voorzitter Wijnand Kelders en bestuurslid jeugd, Erik Broers waren hierbij aanwezig.
De klok tikte 10.15 uur aan en de wedstrijd kon beginnen. Een prachtige wedstrijd die via 1-0, 1-1, 1-2 en 2-2 de rust bereikte. In de 2e helft werd er weer heerlijk op los gescoord en vlak voor tijd stond 4-4 op het fictieve scorebord. Eigenlijk zou het de terechte eindstand ook geweest kunnen zijn. Maar voetbal is pas ‘klaar’ als het eindsignaal geklonken heeft en scheidsrechter / burgemeester Gebben zei dat er nog 2 minuten te spelen waren.
In die 2 minuten scoorde vv Hardegarijp JO11-3 nog een keer en zo kwam de eindstand toch nog op 5-4. JO11-3 had gewonnen !!

De conclusies achteraf waren eensgezind, het kan wel weer eens, deze scheidsrechter was uitstekend. Streng doch rechtvaardig maar altijd sportief.
Het was duidelijk te zien dat de burgemeester wel vaker de scheidsrechters fluit bediend had, uitleg vooraf was dan ook niet nodig. Zelfs de tegenstanders waren na afloop tevreden over zijn optreden en dan moet het wel goed geweest zijn, wat zeker zo was !
JK