Een kip, een ei, een haan, en voetballen maar

Weer een vreemde titel maar over 850 woorden aan het einde van dit verslag snapt u of jij het helemaal.
Waar hebben we het over, de Pupil van de Week natuurlijk, en deze keer niemand minder dan de 10 jarige Sven Bosma van vv Hardegarijp JO11-2. De sportieve maar als het even noodzakelijk is de ‘kei harde’ links voor van dit team.
Sven arriveerde ruim op tijd en liep mij helemaal voorbij, ik wist even niet wie Sven was en Sven niet wie ik was. Sven was al in de bestuurskamer en er werd medegedeeld ‘hij is er al hoor’ Na wat uitleg ging het voorstellen in de bestuurskamer uitstekend, het omkleden en eigenlijk alles tot dat moment meer dan uitstekend. Nervositeit ? het was er zeker maar Sven is wat gewend.
Sven is namelijk ook voorzitter van de raad van bestuur van het kippenei imperium welke op zijn naam staat. Meneer, zo moet je hem dus eigenlijk aanspreken is bezitter van maar liefst 6 hennen en een haan. De eierhandel die Meneer heeft is beurs genoteerd, goed winstgevend en de aandelen stijgen elke dag in waarde. Of die aandelen nog te koop zijn ? investeren is 100% winstgevend. Maar net als bij het voetballen zijn resultaten uit het verleden geen ……
Knap eigenlijk, 10 jaar en dan dit al …….

Sven voelde nu wel wat spanning, we gingen naar het veld en dus richting warming-up. Het hoeft natuurlijk niet maar het was wel degelijk even zo. Maar ….. na 3 schoten was het over, de warming-up was begonnen als bij elke PvdW is dan ‘het ergste’ geweest. Samen met Jesse en Dennis ging het uitstekend. Dat de spannende shoot-out later nog zou komen werd even vergeten of nog niet beseft.

Die warming up was ‘een beetje vreemd’ of zoals ene Maxima het lang geleden treffend zei ‘een beetje dom’ Nee niets te nadele van Sven of zijn medespelers maar het feit dat grensrechter Hessel er niet was. Hessel zou een geweldige gesprekspartner zijn geweest voor Sven. Waar Sven met zijn imperium eieren produceert werkt Hessel in de verwerking van die eieren. Iets met 1 en 1 is 2 en een win win situatie.
Hessel ik heb het telefoon nummer, voor 10% van de winst voor mij kan ook jou baas Sven’s eieren kopen. Hessel’s vervanger deed het overigens uitstekend en was Gerrit Venema, voor vrienden én medespelers van vvH 5 Venomenema.
De ouders van de PvdW mogen nooit op het veld komen en dat krijgen ze dan vooraf ook te horen. Sven’s vader kwam wel op het veld. Omdat het niet mocht was er ook vooraf, en ook geheel eenzijdig, iets afgesproken. Sven mag één dezer dagen bepalen wat er in huize Bosma gegeten gaat worden.

Met aanvoerder Ralph Wietses richting kleedkamer, Sven liep stoer mee …. Maar ondertussen zag je toch wel wat spanning. In de raad van bestuur van zijn ei imperium gaat alles gemakkelijk, dit is wel even wat hoor. Maar Sven zat rustig op het bankje naast Ralph en liet het over zich komen, hij vond het achteraf heel mooi.
Sven nam kort daarna de bal mee richting de middenstip en deed de toss. Natuurlijk won VVH deze toss.
Na de foto, de eerste onder dit verhaal, was het ….. shoot-out tijd geworden.
Als de scheidsrechter fluit mag je beginnen liet ik Sven eerder weten. Helaas was die zelfde scheids dat even vergeten. De tip van de CVVO speler deed wonderen ‘Scheids fluit even, dan kan hij onderweg’ Het lukte en Sven ging onderweg.
Meerdere CVVO spelers werden richting de Koopmans Bosjes gestuurd, volkomen het spoor bijster wat betreft het verdedigen. Op ruime afstand voor het doel schoot Sven al mooi door het midden, niet al te hard maar wel zo dat de doelman ook even het spoor bijster was. Hij dook half richting de rechter hoek en zag én voelde gelijk dat hij flink mis zat. Geen blunder of zo van deze doelman maar de kwaliteit van Sven die het zo bedacht had.

Snel richting de dug-out voor de foto, eigen kleren weer aan en …… richting de frietjes. Die frietjes gezellig samen met zijn zus overigens.
Ook voor Sven natuurlijk een meer dan verdiende beker en de vraag ‘wat was het leukste’ De meeste kinderen weten het gelijk wel maar Sven moest wel erg lang nadenken. Als zijn kippen zo lang zouden moeten nadenken was waarschijnlijk het volgende ei al ‘geboren’ maar dat is natuurlijk weer goed voor zijn ei imperium en de omzet.
Het is ook lastig hoor al die leuke onderdelen. ‘lang om let’ wist hij het antwoord. Voor 100% was het het doelpunt uit zijn shoot-out welke leukste was en voor 99% de warming up met Jesse en Dennis. De eenvoudige rekensom leert nu dat Sven voor bijna 200% plezier heeft gehad. Mooi toch ?

VVH 1 speelde ook en eigenlijk duurde de wedstrijd 3 minuten te lang. Kort voor tijd werd het 4-3 maar echt op het laatste moment werd het nog 4-4, één punt en dus 2 te weinig.
JK