Hardegarijp 1 overtuigend langs FC Meppel

FC Meppel en Hardegarijp troffen elkaar vandaag voor het eerst in een officiële weddstrijd. Meppel versloeg in zijn eerste wedstrijd het altijd sterke Be Quick. Vorige week verloor de ploeg naar eigen zeggen onterecht van Nijland. Hardegarijp kende een overtuigende start van deze competitie en won van VVI en de Wâlde.

Het begin van de wedstrijd was bijzonder rommelig. Beide partijen verloren snel de bal, maar verder dan enkele speldenprikjes kwamen beide partijen niet. In de 5e minuut was de eerste kans voor Hardegarijp direct raak. Berwout Beimers speelde zich knap vrij en schoot de 0-1 tegen de touwen. Hierbij moet gezegd worden dat de keeper niet vrijuit ging. Hardegarijp kreeg na deze vroege treffer wat meer grip op de wedstrijd. Meppel moest het vooral hebben van de lange bal om zo de snelle spitsen in stelling te brengen. Verdedigend staat het al vanaf de eerste wedstrijd als een huis. Hardegarijp kreeg nog enkele mogelijkheden met o.a Wietses en de Groot op de 0-2. In de 35ste minuut was het wel raak. Aanvoerder Leo Spindelaar werd vrij gezet en wist ondanks de uitkomende keeper wel raad met dit kansje, 0-2. De trainer van Meppel was kennelijk niet tevreden en greep direct in en wisselde 2 spelers. Een opvallende en veelzeggende zet. Maar om nu te zeggen dat deze ingreep succesvol was. Al kunnen we natuurlijk ook stellen dat Hardegarijp de zaakjes prima voor elkaar heeft en nauwelijks kansen weggeeft. Hardegarijp ging dan ook rusten met een comfortabele 0-2. De thuisploeg mocht van trainer Beijen slechts 5 minuten rusten. Je zou verwachten dat er een andere thuisploeg aan de 2e helft zou verschijnen. Toch was het Hardegarijp dat de grip op de wedstrijd eenvoudig hield. De spelers van Meppel kregen geen enkele gelegenheid en Hardegarijp zat overal bovenop. Dit resulteerde vanaf het begin in een stormloop op de goal van keeper Koch. Het was aan de aanvallers Kromhout, Wietses en de Groot te danken dat de beslissing in de wedstrijd nog niet viel. Al dacht spits Wietses dat hij ook op het scoreformulier zou komen. Helaas wou de grensrechter niet meewerken aan een vroegtijdige beslissing. Zijn onterechte vlagsignaal werd helaas voor Wietses overgenomen door de verder prima fluitende Veldhuizen. Toch kon de 0-3 niet uitblijven. In eerste instantie kopte de uitstekend spelende centrale verdediger Jelco Witteveen nog op de paal. Hierna was het wederom Hardegarijps goudhaantje Anne Kromhout die met een gericht schot in de kruising voor de beslissing zorgde. Met 76 minuten op de klok leek er immers geen vuiltje aan de lucht. De thuisclub wist echter toch te scoren en vanuit een hoekschop kopte Hoessein raak. Spannend werd het echter niet in Meppel. Voordat de thuisploeg hier ook maar aan kon denken was het Berwout Beimers die knap de rust bewaarde en de 1-4 tegen de touwen schoot. Het slotakkoord was er voor Vincent Smallegange. De invaller stond helemaal vrij en controleerde uitstekend op een pass van Beimers. Smallegange schoot vervolgens beheerst raak 1-5. Wat een weelde voor Hardegarijp. Na 3 wedstrijden te hebben gewonnen staat Hardegarijp logischerwijs op 9 punten en gaat het samen met CVVO aan kop. Het doelsaldo is prima met 13 voor en slechts 2 tegen. De trainers, spelers en het publiek kunnen dan ook alleen maar tevreden zijn. Volgende week wacht de confrontatie met sterkhouder SC Veenwouden. Veenwouden versloeg vanmiddag Joure met 3-2. Deze streekderby zal worden gespeeld op het vernieuwde hoofdveld. Al met al een prachtig affiche op sportpark de Warren.