Hardegarijp 3 – Leeuwarder Zwaluwen 3

Vooraf werd deze wedstrijd met angst en beven tegemoet gezien. Het 3e elftal uit Leeuwarden herbergt veel individuele klasse en zou niet misstaan in een paar klassen hoger.Met deze wetenschap werd er om 14.30 afgetrapt op veld 1 in Hurdegaryp.

Bij de thuisploeg ontbraken enkele spelers maar uiteraard stonden er gewoon 11 in het veld. Binnen enkele minuten kwamen de gasten al op een 0-1 voorsprong. Op het moment van schrijven ben ik helaas even kwijt hoe deze goal tot stand kwam.

Feit is dat we meteen overdonderd werden door de gemakkelijk voetballend Zwaluwen. Na het missen van enkele kansen kwamen we zowaar wat beter in de wedstrijd. De eerste de beste kans was dan ook meteen raak. Jelke schoot de bal na een mooie aanval richting goal, ietwat fortuinlijk ging deze door de benen van de keeper. Stand weer in evenwicht en niets aan de hand. Vlak erna kopte Ezrah uit een corner op goal, deze kopbal werd helaas van de lijn gehaald.

Dit was tevens het laatste wapenfeit van de thuisploeg de eerste helft. De zwaluwen gingen weer verder met het bestoken van keeper Jeroen, maar die keepte echt een fantastische pot en hield ons in leven.

De tweede helft ging verder waar de eerste helft eindigde. Hardegarijp verdedigde en Zwaluwen viel aan. Na een klein kwartier kwam Hardegarijp de druk weer te boven en kreeg het zowaar enkele kansjes. Juist op dat moment scoorden de gasten 1-2. Uit een scrimmage vlak voor de goal werd de bal binnen gewerkt. Helaas weer een achterstand. Vanaf dat moment werd elke bal hoog richting onze spit Friso gepompt, in de hoop dat deze de bal door kon koppen en we zo op een opportunistische manier bij het vijandelijke goal konden komen.

Helaas werd dit doel niet bereikt, los van een levensgrote kans voor Remon werden we niet meer gevaarlijk.

Al met al een verdiende nederlaag tegen een erg goed elftal. De vele supporters die de regen trotseerden zijn helaas niet verwend.

Volgende week de eerste competitiewedstrijd tegen Oostergo 2. Thuis om 14.30.