Hardegarijp weigert te winnen van SC Veenwouden

Wie zelf de kansen niet maakt, zal geen aanspraak op de winst maken.
Hardegarijp trof vandaag de buren uit Veenwouden. De ploeg van trainer Kooistra degradeerde na 1 jaar uit de 1e klasse. De thuisploeg mocht voor het eerst aantreden op het vernieuwde hoofdveld. Het kunstgras is een welkome aanvulling op dit prachtige sportpark. Rob de Jong moest zijn elftal helaas noodgedwongen wijzigen. Sterkhouder en aanjager op het middenveld Oane Rypma moest helaas verstek laten gaan. Hij werd vervangen door Evert Dijkstra.
De publieke belangstelling voor deze derby viel zeker niet tegen. Dankzij het september zonnetje was het prima vertoeven. Het thuispubliek zag Hardegarijp wederom voortvarend starten. Binnen enkele minuten creëerde de ploeg van trainer Rob de Jong enkele levensgrote kansen. De eerste kans was voor Ralph Wietses die de bal over de keeper stifte. Zijn inzet was iets te zacht en kon ruimschoots voor de lijn worden weggehaald. Direct hierna waren er goede mogelijkheden voor Rick de Groot, Leo Spindelaar, Berwout Beimers en Anne Kromhout. Zij vonden of de door zichzelf gecreëerde uitblinker van der Mark op hun weg of faalden zelf hopeloos in de afronding. Waar Hardegarijp in haar eerste wedstrijden dodelijk effectief was, en soms de wedstrijd al binnen 30 minuten besliste. Was dit vandaag duidelijk niet het geval. Moest de thuisploeg wennen aan het spelen op kunstgras of stond gewoon het vizier nog niet op scherp? Veenwouden was in iedergeval blij dat ze dankzij Hardegarijp en van der Mark nog in leven was. Hierna kwam het zelf zo nu en dan gevaarlijk uit hun schulp. De ploeg loerde hierbij met name op de counter en op foutjes van Hardegarijp. De ploeg beschikt met Ygram Vrieling en Rinse Procee over uitstekende aanvallers. Vrieling vond keeper Oosterhuis op zijn pad en zag vanuit een hoekschop de bal op Martijn Bakker stranden. Hierna ging Hardegarijp door met waarmee het even gestopt was namelijk, het creëren en niet benutten van grote kansen. De onlogische ruststand op sportpark de Warren was dan ook 0-0. Vriend en vijand waren het er over eens dat Hardegarijp tenminste 4 keer had moeten scoren. En dan overdrijft de schrijver van dit verslag zeker niet.
Oude voetbalwetten herleven:
U voelt hem waarschijnlijk al aankomen. Wanneer je zelf de kansen niet maakt dan doen wij dat wel! Dit dacht ook SC Veenwouden. De ploeg van trainer Kooistra scoorde uit het niets via Ygram Vrieling de 0-1. Wat Hardegarijp hierna ook nog probeerde de bal wou niet tegen de touwen. De thuisploeg was veel te onrustig en wou zo nu en dan de bal in de goal combineren. Veenwouden bleef hierdoor simpel op de been. De hoeveelheid gecreëerde kansen, is dan ook het enige positieve wat Rob de Jong zal meenemen uit deze wedstrijd. Hardegarijp mag zich volgende week gaan revancheren en aantreden tegen het gepromoveerde Stiens. Het zal dan vast weer kunnen rekenen op de steun van het altijd en massaal meereizende publiek.img_6595img_6594 img_6603 img_6599 img_6609