In Memoriam Frans Boersma

IN MEMORIAM

FRANS BOERSMA

Donderdagmiddag 18 april jongstleden bereikte ons het bericht dat, één week na zijn 72e verjaardag, geheel onverwachts is overleden, Frans Boersma. Een clubman in hart en nieren die in de loop der jaren diverse functies binnen de club heeft vervuld. Een markant persoon. Iemand van weinig woorden, soms “kort voor de kop“ en opvallend door zijn zogenoemde  “omgekeerde hoefijzer-snor“.

Frans werd geboren in Bergum en kwam in Hardegarijp te wonen toen hij ging werken voor defensie. Eerst als tankwagenchauffeur en later als administrateur/planner bij het 322e squadron van de luchtmacht, met als thuisbasis Leeuwarden. Als zijnde een “extra-functie“ vervoerde hij zijn luchtmacht-collega’s met een bus vanuit Hardegarijp en omstreken naar- en van de vliegbasis.

Bij de V.V. Hardegarijp werd hij actief lid en wel als keeper. Begin jaren tachtig was hij apetrots omdat hij de minst-gepasseerde keeper was van de club en van de klasse waarin het 2e elftal acteerde, met slechts 16 doelpunten tegen.

Na zijn actieve voetballoopbaan werd hij jeugdleider en lid van de jeugdcommissie.

Daarna werd hij wedstrijdsecretaris en maakte als zodanig van 1994 tot 2000 deel uit van het bestuur.

Verder heeft Frans over een periode van ruim 15 jaar iedere zaterdag de keuken van de club gerund, wat een geweldige prestatie mag worden genoemd! Verder zorgde hij er ook voor dat iedere maand het door de club ingezamelde oud-papier tijdig aan de weg werd gezet.

Als waardering voor als zijn hiervoor genoemde vrijwillige bijdragen aan de club werd Frans benoemd tot Lid van Verdienste van de V.V. Hardegarijp.

Frans maakte ook deel uit van de zogenoemde vrijdagmiddaggroep, deze groep draagt er zorg voor dat het complex er iedere week picobello uitziet.

Hij was de vaste trekkerchauffeur die iedere vrijdagmiddag met zijn trekker met borstel of sleepmat over het hoofdveld scheurde en dat zorgde er dan ook voor, dat hij al snel een bijnaam kreeg, namelijk “Frans Verstappen “.

Ook was hij de vaste chauffeur (door hem zelf zeer nadrukkelijk gewenst) van Gerrit, Gabe en Hans naar de uitwedstrijden van het 1e elftal.

Hij zal door ons allen enorm gemist worden!

Wij wensen de familie en vrienden heel veel sterkte toe in het verwerken van dit zware verlies.

Bestuur, leden, vrijwilligers en supporters
van de V.V. Hardegarijp