Interne Jeugd trainerscursus

Afgelopen seizoen heeft de TC jeugd, Bauke Bosma en Bert Hoeben met ondersteuning van Evert Jorritsma bereid gevonden om te kijken en te helpen om het niveau vd trainingen en begeleiding rondom wedstrijden op een hoger niveau te krijgen.
In het bijzonder voor de teams waar de minder ervaren trainers opstaan.
Ze troffen een erg enthousiaste groep trainers aan die zeer fanatiek met de teams bezig waren en een leergierige groep, die graag gebruik willen maken van de kennis van de genoemde heren.
Ook werd er contact gezocht met andere clubs hoe die de trainingen organiseerden van de JO/MO 9/11. Dit is de grootste groep teams en in deze leeftijd dient de basis goed geleerd te worden. Kortom erg belangrijk.
Daarnaast werden er overleggen gevoerd met de trainers om te horen waar de behoefte vraag van hen ligt en waar op gestuurd moet worden.
Een van de punten die naar voren kwam is dat het wenselijk is dat elk team dezelfde training krijgt. Uiteraard op het niveau wat bij de spelers vd verschillende teams past.
Zo zijn we dit seizoen gestart om met de onder 9 en 11 middels circuittraining te starten. De trainers krijgen ruim van te voren de oefeningen door die ze moeten voorbereiden, zodat er een duidelijke leerlijn in zit. Bij elke training is minimaal 1 “hoofd” trainer aanwezig. De 3 mannen worden geholpen door Evert van Schepen.
Een ander punt wat naar voren kwam is dat er behoefte is aan een cursus ( pupillen) trainer.
Hierop werd contact gezocht met Frans Munsterman of die dit wilde verzorgen. Frans was blij te horen dat er met veel enthousiasme werd gewerkt met de jeugd en gaf dan ook direct zijn ja voor zo’n cursus.
Gisteravond was de eerste cursusavond waar veel trainers en ook enkele leiders veel geleerd hebben.
We zijn alweer bezig om na de cursus een volgende stap te maken.