Jo14-1 en JO16-1 Kampioen

Afgelopen zaterdag zijn twee jeugdteams van vv Hardegarijp kampioen geworden.

Voor de JO16-1 werd al snel duidelijk dat ze twee klasse boven hun tegenstanders uitstaken in deze competitie. Er waren slechts twee tegenstanders die het de jongens van Evert van Schepen relatief lastig maakten. Al werden ook deze wedstrijden met 3 doelpunten verschil gewonnen.
Dat ze dan toch nog zo lang moesten wachten op de titel had te maken met de vele regen die de afgelopen weken is gevallen en daardoor onbespeelbare velden en motivatieproblemen bij een andere vereniging. In 9 wedstrijden hebben de jongens 90x gescoord en slechts 20 goals tegen gekregen. Na de winterstop gaan ze een leeftijdscategorie omhoog om meer weerstand te krijgen en zullen ze uitkomen in de 1e klasse JO17 .
In de beker zal dit team wel als JO16 actief blijven. Op 18 januari wacht hun een bekende tegenstander in Geel Wit en zal worden afgereisd naar Ameland. Daarnaast doet dit team op 25 januari nog mee aan een districtskampioenschap wat in Oentsjerk wordt gespeeld.

De Jo14-1 zit in een poule met allemaal tegenstanders van een gelijk niveau. Iedereen kan van iedereen winnen. Zo begonnen ze de competitie met een complete off day en verloren deze wedstrijd dan ook met 1-4. Dit werd een week later recht gezet met een knappe 1-4 uit overwinning bij ONT, de nummer 2 uit de competitie.
Vervolgens hebben ze 5 wedstrijden heel constant gespeeld en wonnen ze deze wedstrijden met slechts 1 doelpunt verschil. Vorige week maakten ze een grote stap om het eerste kampioenschap voor de meeste jongens te vieren en werd overtuigend met 5-1 gewonnen van Drachtster Boys. Hierdoor moesten ze nog 3 punten binnen slepen in twee wedstrijden. Afgelopen zaterdag troffen ze de Friese Boys. Een tegenstander waar ze het altijd lastig tegen hebben. Zo ook gistermiddag.
Er blies een koude harde wind over het hoofdveld. Hierdoor werd mooi voetbal erg lastig voor beide teams. Wel werd ontzettend hard gestreden door beide teams om maar niet als verliezer van het veld te moeten stappen. Het bleef dan ook tot de allerlaatste minuut spannend voordat onze Jo14-1 met een 2-1 overwinning en dus als kampioen van het veld mocht stappen.
Volgende week spelen de jongens hun laatste competitiewedstrijd van 2019 thuis om 11 uur tegen ONT, waarna op 25 januari ook voor hen het districtskampioenschap wacht in Oentsjerk.
Ook dit team zit nog in de beker en speelt op 22 februari een thuis wedstrijd tegen alweer ONT.