Klinkende overwinning Hardegarijp tegen FC Meppel

Na de moeizame overwinning van vorige week tegen de Walde, mocht Hardegarijp vandaag aantreden tegen FC Meppel. In de uitwedstrijd speelde Hardegarijp een uitstekende wedstrijd en won maar liefst met 1-5. In de voorbeschouwing wees Meppel zich op het feit dat ze in de thuiswedstrijd niet op hun best waren. Dat kan natuurlijk. Hardegarijp was in een uitstekende vorm en scoorde aan de lopende band. Statistieken die natuurlijk niks meer zeggen aan het begin van deze wedstrijd. Het verschil tussen beide ploegen bedroeg voor deze wedstrijd slechts 5 punten in het voordeel van de thuisclub. Bij een overwinning van Meppel nestelde de ploeg zich bij de top van deze klasse. Hardegarijp trad aan in zijn vertrouwde formatie. Keeper FJ Oosterhuis was weer fit genoeg en nam logischerwijs weer plaats in het doel. FC Meppel kent een zeer wisselend seizoen. De ploeg van trainer Beijen wist dit seizoen knap te winnen tegen onder andere titelfavoriet Zeerobben, Be Quick Dokkum en Broekster Boys, maar verloor maar liefst vijf punten tegen laagvlieger Nijland.
Hardegarijp kent tot nu toe een meer dan uitstekend seizoen en staat op een keurige 3e plaats. Op een zeer koud sportpark “de Warren” was het Hardegarijp dat uitstekend uit de startblokken kwam. Al na 4 minuten was het raak voor de ploeg van trainer Rob de Jong. Linksback Martijn Bakker slingerde de bal perfect voor en aanvallende middenvelder Rick de Groot controleerde uitstekend en schoot beheerst raak. De 1-0 voor de thuisclub was een feit. Het was Hardegarijp dat de lijnen uitzette in het begin van deze wedstrijd. Toch kreeg topschutten Pim ter Voorde de mogelijkheid op de gelijkmaker, na een verre uittrap van keeper Koch. Toch moest ter Voorde zijn meerdere erkennen in keeper FJ Oosterhuis, die knap redde. Dit was het teken voor Hardegarijp om een extra tandje bij te schakelen. FC Meppel probeerde vanmiddag om hoog druk te zetten, waardoor er veel ruimte ontstond voor de creatieve spelers van Hardegarijp. Spits Ralph Wietses zorgde met een perfecte pass op aanvoerder Leo Spindelaar ervoor dat Rick de Groot zijn tweede van deze koude middag kon aantekenen. Na 27 minuten stond de 2-0 op het scorebord. Hardegarijp bleef het gas erop houden. De derde treffer bleef echter uit, al was Hardegarijp via Leo Spindelaar, in het zijnet en Berwout Beimers op de paal dichtbij. In de 39ste minuut was het toch weer raak voor Hardegarijp. Uitblinker Berwout Beimers bracht met een subtiele beweging achter zijn standbeen Leo Spindelaar in stelling. De aanvoerder haalde verwoestend uit en liet keeper Koch volstrekt kansloos achter, 3-0. De gifbeker in deze eerste helft was nog niet helemaal leeg voor de gasten. Rick de Groot maakte zijn hattrick compleet en tekende in de 42ste minuut aan voor de 4-0. Alles wat Hardegarijp een warm hart toe droeg kreeg de handen op elkaar, voor deze meer dan uitstekende 1e helft.
Direct na de rust liet Berwout Beimers maar weer eens zijn klasse zien. De pas 19-jarige aanvaller, die na dit seizoen naar Harkemase Boys vertrekt dolde de hele verdediging van FC Meppel en stiftte de bal over keeper Koch heen. Deze weergaloze actie eindigde helaas voor Beimers op de lat. Hierna was het de beurt aan spits Ralph Wietses. Na een goede actie van aanvoerder Leo Spindelaar, was het Ralph Wietses die met rechts de bal over keeper Koch heen kreeg. Een wonderschone treffer en de 5-0 voor Hardegarijp. Direct hierna scoorde FC Meppel de 5-1 via invaller Ruben Elling. Hardegarijp kwam in het vervolg echter nauwelijks meer in de problemen. FC Meppel mocht van geluk spreken dat het niet met dubbele cijfers naar huis ging. Berwout Beimers schoot een vrije trap, net naast. Invaller Jelke Visser schoot rakelings en via de lat over. Uitblinker Berwout Beimers kwam toch op het scorebord en ronde beheerst af, 6-1. Hardegarijp bleef maar doorgaan en kende geen genade met FC Meppel. Invaller Dennis Oegema schoot van dichtbij over, Jorrit Haaima zag zijn schot gepakt worden door de doelman en Berwout Beimers schoot nog maar eens op de lat. Het slotakkoord was er voor aanvoerder Leo Spindelaar, die met een bekeken schuiver de eindstand van maar liefst 7-1 aantekende. Geflatteerd was deze overwinning zeker niet. Het bleef nog lang gezellig in de kantine. Volgende week wacht voor Hardegarijp de koploper van deze 2e klasse, SC Veenwouden. Na de onterechte overwinning in Hardegarijp, zal Hardegarijp enorm gebrand zijn op revanche in deze derby. Hardegarijp zal met veel vertrouwen aantreden om de spanning in de 2e klasse I terug te brengen. Aandachtig toeschouwer en trainer Riemer Kooistra van SC Veenwouden, heeft zijn huiswerk vanmiddag echter ook kunnen doen en zal vast met een goed strijdplan komen om zijn ploeg fier aan kop te houden. Kortom volgende week zaterdag wacht er een meer dan interessante ontmoeting, waar veel voetballiefhebbers op af zullen komen.