MO11-1 Kampioen!!

BAM, BOEM en MO11-1 Kampioen

Ach het duurde iets langer dan die BAM en BOEM maar de jonge dames van VVH MO11-1 zijn wel KAMPIOEN. Eigenlijk op de manier zoals het zou moeten ……. ongeslagen. Het gaat dan natuurlijk over het team MO11-1 van de trainers én leiders Richard Boersma en Jasper Regtien.

De meiden speelden elke wedstrijd om te winnen, vanaf het eerste tot het laatste fluitsignaal. Ook elke keer mooi om te zien hoe deze meiden op een mooie manier lef hadden, tegenstanders een ‘kop’ groter ? geen probleem ‘we blijven ons eigen spelletje spelen’ hét credo van dit team.
Ondergetekende heeft een paar keer de eer gehad om deze meiden te mogen fluiten, meerdere andere teams kunnen er een voorbeeld aan nemen. Geen gezeur, geen toestanden maar gewoon voetballen en dan net even beter en scherper dan al die tegenstanders.

Deze zaterdagmorgen mochten de meiden met hun fans richting Irnsum waar ze bij de gelijknamige voetbalvereniging en dus bij de plaatselijke vv. De meiden van Irnsum MO11-1 die ze gastvrij ontvingen.
Het ging nu om een bekerwedstrijd die de MO11-1 meiden van vv Hardegarijp (natuurlijk) gewonnen hebben. De uitslag …… het maakt niet uit hoeveel doelpunten de tegenstanders scoren als ‘wij’ maar minimaal eentje meer maken. De tegenstanders maakten er 5, de Hurdegaryper meiden 7 meer, aan u de eenvoudige rekensom ………
Gewoon overwinteren in de beker, en dus een prachtige seizoenshelft !

Na thuiskomst was het natuurlijk feest. Ene Joost had een toespraak voorbereid met alleen maar lofprijzingen, complimenten, felicitaties en …. rozen. Zijn laatste zin ‘en nu aan de patat’ was eentje die de dametjes in spé zich maar één keer lieten vertellen.
De gefrituurde aardappel staafjes met een diversiteit aan sausen vergezeld van een ‘Gran Cru’ glas ranja en bereidt door de eerwaarde heer Dirk H smaakten prima.

Nu na een verdiende winterstop een stapje hoger voetballen. De tegenstanders zullen derhalve ook beter gaan worden. Of er zo rond eind mei weer een kampioensfoto en -verslag gemaakt en geschreven moet worden ? It ken wol hjer!

JK