MO15-1 Kampioen!!!

Het eerste VVH team van dit seizoen is kampioen, MO15-1

Kort voor 9 uur zaterdagmorgen, echt belachelijk vroeg en koud, heel erg koud. Tel daarbij een iets mistige omgeving en een wit uitgeslagen hoofd-kunstgras-veld. Per saldo eigenlijk geen voetbal weer maar als de dametjes van vv Hardegarijp MO15-1 met de trainers Jan Dijkstra en Jelly Fopma het veld op lopen zie je één en al energie én warmte, veel warmte, ze hadden er zin in!!
Kort daarvoor hadden de leiders Lisanne Bouma en Ronald de Boer de dametjes ‘op scherp’ gezet. De wil om te winnen was er (net als bij al die andere wedstrijden)

Klokslag 09.00 uur was het scheidsrechter Wijnand Kelders die de 22 dametjes liet beginnen door voor het eerst al blazend zijn fluit van een behoorlijke hoeveelheid lucht te voorzien. Het bekende geluid kwam goed hoorbaar over en de wedstrijd was onderweg.
Ondergetekende had de eer om op een ander veld een wedstrijd te mogen fluiten (MO13-1 die met 1-0 wonnen) goed gekleed ‘met alles er op en zeker er aan’ Scheids Wijnand daarentegen gewoon in een shirt met korte mouwen en korte broek, gewoon in hét scheids pak. Een aantal speelsters ook redelijk gekleed maar ook een ruim deel gewoon stoer in de korte broek.
De wedstrijd begon aftastend maar zeker in het voordeel van de Hurdegaryper MO15-1 meiden. Het resulteerde dan ook nog voor rust in de 1-0 een mooie goal gemaakt door Demi. Kort voor rust de 2-0. Ik liet mij vertellen ‘over veel schijven en goed uitgespeeld’. Die 2-0 werd gemaakt door Tessa.

Na de opwarmperiode die ook wel rust genoemd word een 2e helft waarbij de gedrevenheid bleef maar de bevrijdende 3-0 op zich liet wachten. Maar zo halverwege de 35 minuten durende 2e helft kwam het doelpunt er wel. Jose was het die deze zo belangrijke goal scoorde. 3-0 en de wedstrijd ‘in the pocket’? nee, echt niet.
De zeer goed functionerende VVH verdediging was er deze zaterdagmorgen ook weer, en opbouwend prima bezig. Ook de laatste spannende minuten bleven deze meiden erg goed spelen. Spitsen of voorhoede spelers maken vaker doelpunten maar deze meiden die achterin stonden, stonden letterlijk en figuurlijk hun mannetje !!
Trouwens niet alleen de doelpuntenmakers zijn belangrijk ook alle (!!!) andere spelers natuurlijk inclusief de meiden die even op de bank zitten.
Samen win je en samen verlies je ….. toch ?

Zo 10 minuten voor tijd was ik klaar met fluiten en heb ik de camera over genomen van collega fotograaf Jasper Regtien, een groot deel van de foto’s zijn dan ook van zijn hand. De wedstrijd ‘bloeide’ nog volop, De St Anne meiden wilde toch zeker een doelpunt en die in het rood spelende meiden wilden juist dat niet toestaan en zelf nog scoren.
Beide teams scoorden niet meer en het was Scheids Wijnand die zeer professioneel richting een speelster van VVH liep die een hoekschop wilde nemen, hij eiste de bal op en floot voor het laatst.
vv Hardegarijp MO15 was KAMPIOEN, ja met hoofdletters omdat ze dus ongeslagen kampioen zijn geworden.

Het koude feestje barste los, koud ? geen speelster heeft het dat gevoeld waarschijnlijk. Het ruim opgekomen publiek des te meer waarschijnlijk
Bestuurslid Ellen Jorritsma had de grote eer om dit team namens de club en alle fans te mogen toespreken en te feliciteren. Haar toespraak was vol complimenten. Welk team is dan ook op zo’n mooie manier kampioen geworden. De trainers, leiders en alle speelsters werden bedankt voor inzet, passie en gedrevenheid. Met die drie elementen kom je heel ver natuurlijk.

Dit verslagje klaar ? Ja eigenlijk wel maar één naam wil ik nog graag noemen. Jongeman J de Wolf, voor vrienden Wolfman hanteerde zeer regelmatig de vlag als deze meiden moesten voetballen. Als je zo betrokken bent bij het team dan mag en moet dat zeker vermeld worden, bij deze !

JK

Voor meer foto’s:

Zou je dit stukje op de website willen plaatsen? Is misschien wel leuk.