Ontwikkelingen binnen MDC

Het meiden dames voetbal maakt binnen onze vereniging een een grote groei door.
Om dit organisatorisch in goede banen te blijven leiden zijn er behoorlijke stappen gemaakt.
Een wens vanuit de MDC is een volwaardig bestuurslid die het meiden dames voetbal vertegenwoordigd. Hierop zal Ellen Jorritsma in de najaarsvergadering worden voorgesteld om zitting te nemen in het bestuur. Ellen zal vanaf heden al gaan meedraaien in het bestuur.
Betsy Grit heeft in goed overleg besloten een pas op zij te zetten als voorzitster van de MDC, haar taken worden per direct overgenomen door Linda Tamminga.
Het voetbaltechnische gedeelte zal Janne Allema als voorzitster van de vrouwen TC gaan vormgeven.
Deze drie dames gaan de dagelijkse leiding vormen van de MDC. Samen met nog vele enthousiaste betrokken mensen die actief zijn binnen het meiden dames voetbal zullen ze het gene wat al is neergezet verder gaan uitbreiden en het niveau omhoog brengen.

Voor Vrouwen 1 is een nieuwe trainer coach gevonden, Dennis Oegema heeft dit een seizoen met veel passie en plezier gedaan, maar vindt het spelletje te leuk en wil zelf de schoenen weer aantrekken. Philip Schoffelmeer zal komend seizoen voor de groep komen te staan, waarbij de intentie is uitgesproken voor een langdurige samenwerking. Philip woont in Leeuwarden en is daar eigenaar van een rijschool. Hij heeft diverse jeugd en damesteams onder zijn hoede gehad. Philip is bekend met Hardegarijp daar zijn dochter, Kirsten, al bij onze club voetbalt.