Passie, ervaring, kunde en ….. de wil om te winnen.

Een Pupil van de Week die ‘zijn sporen al verdiend heeft’. Hij voetbalt al een paar jaar en ondertussen in JO11-3. Wie het is ? gok nog maar even door, nog maar 9 kandidaten over. Meneer is een ‘harde’ maar sportieve verdediger, nog 4 kandidaten. Meneer kijkt graag TV, blijft 4. Meneer luistert graag naar muziek, nog 2 potentiele spelers ?

Meneer had (tot vandaag) nog nooit een doelpunt gemaakt in competitie verband

Nog steeds geen idee ? er blijft er maar ééntje over namelijk ……. dan maar even een inkoppertje …. Meneer is Cambuur fan …., Meneer is fan van ‘ene’ Martijn Barto, geen idee wie dat is maar nu moet toch wel duidelijk zijn wie dan wel Pupil van de week is ?

Het is natuurlijk de enige echte 11 jarige Onno Smit. Nog nooit van gehoord ? een gemiste kans … kijk binnenkort maar even op veld 2 als hij met zijn team, JO11-3 daar een wedstrijd speelt.

Onno kwam samen met zijn vader en moeder ruim op tijd richting de Warren. Grote zus Ilva was er helaas niet, ze moest net op dit mooie moment voor Onno zelf met MO15-1 voetballen in Leeuwarden.

Onno zelf was iets gespannen maar is dat vreemd ? natuurlijk niet.

De overbekende ‘spreuk’ van Pippie Langkous was wel van toepassing. ‘Ik heb het nog nooit gedaan, ik denk dat ik het dus wel kan!’

Na de uitleg van wat we, lees Onno, moest doen snel richting de bestuurskamer waar het voorstel rondje was. Het ging prima al was de krachtige stem van Onno iets ‘rustiger’ geworden.

Het omkleden was echt een makkie, en natuurlijk kwam ook Onno als een ‘heertje’ tevoorschijn.

Richting het veld voor de warming-up en al binnen een minuut was Onno helemaal blij.

Wat bleek, zijn medespelers bij de warming-up waren ook fan van die club uit Leeuwarden waarvan de naam mij nu even ontschoten is. Hessel, Jelke en Anne waren deze fans. Onno dus ook. Ik ben maar weggegaan ……….

Net als elke keer ook nu even kennismaken met trainer Rob de Jong. Onno had iets speciaals te melden aan de trainer. Nog nooit had hij -als verdediger- een officieel doelpunt gemaakt en juist deze zaterdag dat hij pupil van de week was wel. Dat doelpunt en het PvdW zijn vergeet hij echt nooit weer. Trainer Rob was zichtbaar blij voor hem.

Zaterdag 7 april kan (op lange termijn) ook bij Onno’s 50 jarig huwelijk gebruikt worden door zijn kleinkinderen. ‘Weet je nog Opa, lang geleden toen je 11 was scoorde je je eerste doelpunt, het was toen 2018’

Onno’s vader en moeder kunnen er dan ook zeker nog om lachen ……..

Bij het afronden op doel van de vvh1 spelers stonden Onno en ik gewoon op het veld te kijken, het ging best wel goed eigenlijk al was het kleine puntje wat wel mis ging Onno’s vader. Opeens stond hij naast Onno op het veld, iets wat natuurlijk niet mocht. Met gepaste dwang en zeker zeer resoluut werd papa verwezen naar juist buiten het hekwerk. ‘hey jij mag hier helemaal niet komen’ met die mededeling werd papa even op zijn nummer gezet en ‘verwijderd’.

Met aanvoerder Ralph richting de kleedkamer waar trainer Rob de laatste aanwijzingen gaf. Onno kon het zelfs (na afloop) na vertellen wat er werd gezegd . ‘goed je best doen,