Penaltyserie op dinsdag 18 juli 20.00 uur – zonder publiek

Nadat afgelopen woensdag duidelijk is geworden dat de penaltyserie definitief opnieuw gespeeld moet worden, is er intensief contact geweest tussen VV Hardegarijp, Heerenveense Boys, de KNVB en mogelijke verenigingen die deze penaltyserie willen faciliteren.
Vandaag is bekend geworden dat deze penaltyserie morgenavond, dinsdag 18 juli 2023 om 20.00 uur gespeeld zal worden. Hierbij zal geen publiek aanwezig zijn.

In de media (Leeuwarder Courant, Omrop Fryslan) is hierover al veel gezegd en geschreven, dus voor de aanleiding, geruchten en achtergrondinformatie verwijzen we jullie graag naar deze media. De meest recente geruchten vanuit Heerenveense Boys hebben er echter voor gezorgd dat deze soap inmiddels tot dusdanige properties is opgeblazen dat ook de KNVB deze wedstrijd als een risico ziet en ook de politie al contact heeft gezocht met de KNVB.
Ook VV Hardegarijp kan hierdoor niet meer volledig instaan voor een goed verloop van deze wedstrijd wanneer hier publiek bij aanwezig is. Wel vanuit onze eigen supporters, voor hen durven wij voor 100% in te staan, maar niet vanuit eventuele ‘belangstellenden’ van buitenaf. Het besluit om akkoord te gaan met het spelen van de penaltyserie zonder publiek is niet lichtzinnig genomen, maar aangezien wij de veiligheid van onze eigen spelers en supporters niet langer kunnen garanderen zien wij inmiddels geen andere optie meer.

Het is absoluut in het belang van VV Hardegarijp dat deze wedstrijd morgenavond gespeeld wordt. We hadden niets liever gedaan dan dit met de steun van al onze supporters te doen, zoals we de hele nacompetite-reeks met de fantastische steun van onze supporters hebben beleefd. Helaas zullen wij ons ook hier bij neer leggen, en rest ons niets anders dan de wedstrijd live te volgen op Omrop Fryslan en onze jongens op afstand te steunen.