Pover Hardegarijp verliest terecht van strijdbaar de Griffoen

Vooraf waren alle ingrediënten aanwezig voor een heerlijke wedstrijd. Hardegarijp trad aan in zijn sterkst mogelijke opstelling. Op een zonovergoten sportpark de Warren was het voor de rijkelijk opgekomen toeschouwers prima vertoeven.
Hardegarijp trok in de beginfase fel van leer. Dit resulteerde na 10 minuten in een terechte voorsprong. Anne Kromhout passeerde zijn directe tegenstander en haalde verwoestend uit 1-0.
Met deze prachtige treffer bracht hij zijn ploeg op een terechte voorsprong. Helaas was Hardegarijp bijzonder slordig vanmiddag en hielp hiermee zijn tegenstander in het zadel. Het vizier bij de gasten was echter nog niet op scherp, waardoor Hardegarijp op voorsprong bleef. In de 18e minuut kreeg Hardegarijp een dubbele mogelijkheid om op 2-0 voorsprong te komen. In eerste instantie bracht doelman Veenman knap redding op een vlammend schot van Anne Kromhout. In de hierop volgende hoekschop kopte Rick de Groot rakelings over. De gasten kwamen echter ook steeds beter in de wedstrijd al moet gezegd worden dat de defensie van Hardegarijp zich dit ook mocht aanrekenen. Toch kwam Hardegarijp op een 2-0 voorsprong. Een makkelijk gegeven vrije schop werd ingeschoten door Alban Miftari. Doelman Veenman verwerkte slecht, waarna Vladik Drakopulo attent was en de 2-0 aantekende. Een iets geflatteerde voorsprong voor de roodhemden, maar daar maalde natuurlijk niemand om. De gasten bleven echter dreigend, maar trapten keer op keer in de buitenspelval van Hardegarijp. Hierna kreeg Hardegarijp de kans om de gasten een lesje effectiviteit te laten zien. Helaas faalde Hessel Breeuwsma in zijn afwerking door een levensgrote kans naast te schieten. Toen enkele minuten later de aansluitingstreffer viel, roken de gasten bloed. De ijzersterk spelende Robin Wagenaar zorgde voor de ommekeer in deze wedstrijd en tekende aan voor de 2-1. Hierna liet Hardegarijp zich kinderlijk eenvoudig het kaas van het brood eten. Binnen 8 minuten bogen de gasten een 2-0 achterstand om in en 2-3 voorsprong. Dit deed het via een goal van Nussy en wederom klasbak Wagenaar. Hardegarijp was bijzonder naïef en over de mentaliteit en inzet had trainer de Jong wel degelijk wat te klagen. Als je met 2-0 voorstaat en dit binnen een aantal minuten compleet uit handen weet te geven is dit natuurlijk zeer frustrerend.

De 2e helft was net zo frustrerend als het einde van de eerste. De gasten hadden het prima staan en toonden over de gehele wedstrijd veel meer passie, strijd en altijd 100% inzet. De ploeg beschikt naast deze harde werkers over enkele zeer begenadigende spelers. Met name Linneman, Nussy en Wagenaar waren een continue plaaggeest voor hun directe tegenstanders. Dat de ploeg uitstekend op kunstgras uit de voeten kan, lieten ze ook vandaag weer zien. Hardegarijp kwam er ook in de 2e helft niet meer aan te pas en liet zich volledig aftroeven. Na 60 minuten werd de wedstrijd weliswaar vanuit buitenspelpositie definitief in het slot gegooid door wederom Wagenaar, 2-4. Hardegarijp geloofde eigenlijk vanaf de 2-2 nimmer meer in een goed resultaat. Het kreeg nog wel één levensgrote kans op de aansluiting via Edde Wolters, die in vrije positie hoog over schoot. Dat de score ook nog hoger had kunnen uitvallen is natuurlijk ook een feit. Al met al een zeer teleurstellende middag voor Hardegarijp. In de aankomende weken zal er wel vanuit een ander vaatje getapt moeten worden, om uit de gevarenzone te blijven. Volgende week mag de ploeg inhalen tegen het altijd sterke Broekster Boys.