Statement naar aanleiding van penaltyserie

In de uren en dagen na afloop van de penaltyserie van afgelopen dinsdag werden we via diverse kanalen (o.a. per mail en social media) gewezen op het feit dat een en ander tijdens deze penaltyserie niet volgens de regels zou zijn verlopen. Zo hadden diverse spelers geen scheenbeschermers om en stonden er personen (vanuit de media) op het veld (waar alleen spelers en scheidsrechters zich tijdens strafschoppenseries op het speelveld mogen bevinden).

Ook is in de Leeuwarder Courant een column verschenen van Sander de Vries met de afsluitende woorden: “Ik zou het als Hardegarijp-bestuur wel weten”.

Als bestuur van VV Hardegarijp weten wij het gelukkig ook wel. Wij hebben altijd beweerd dat onze voetbalvereniging het resultaat van de penaltyserie om dergelijke redenen nooit zou aanvechten. De recente houding van de KNVB en Heerenveense Boys verandert niets aan onze eigen waarden, dus hier staan wij nog steeds achter. Dit geldt ook voor de spelers van VV Hardegarijp 1. Wij hebben ons, na de uitspraak van de rechtbank, neer te leggen bij het besluit van de KNVB en respecteren daarom het verloop van de meest recente penaltyserie.

Wij zullen ons nu gaan richten op het seizoen 2023-2024 en zullen onze energie nu verder gaan steken in VV Hardegarijp en iedereen die bij deze mooie vereniging is betrokken 🖤❤️