Trainen op hoog niveau met 3 Sc Heerenveen dames

Is trainen voor kansloze spelers of speelsters?

Woensdagmiddag iets druilerig, een fris windje en …… 3 Sc Heerenveen Vrouwen voetbal dames op het hoofdveld van sportpark De Warren.
Deze 3 dames, Anna Reitsma, ze is keepster van sc Heerenveen vrouwen 1, Dana Philippo ze is speelster op het middenveld van het eerste team en Hilde de Boer die keepster bij het belofte team is verzorgden deze training.
Bijna 30meisjes aanwezig van MO11, MO13 en MO15 teams en ze begonnen aan de training waar ‘aan de zijlijn’ Ellen Jorritsma, Ronald de Boer en Joost Willekes stonden, deze 3 hadden het (mede) georganiseerd.

De dames van Sc Heerenveen gaan meerdere keren per jaar naar een voetbalvereniging om een training / clinic te verzorgen. Ook ‘via via’ kregen een aantal personen actief bij vv Hardegarijp deze uitdaging of uitnodiging in de schoot geworpen. Ellen, Joost en Ronald grepen het natuurlijk met 6 handen aan. Hoe vaak krijg je zoiets aangeboden uiteindelijk ….

Ruim op tijd arriveerden 2 Sc Heerenveen dames met de auto op De Warren. Kort daarna kwam nummer 3, ‘onze’ Hilde op ….. de fiets. Ook Ellen, Ronald en Joost waren ondertussen gearriveerd en een kort overleg volgde. Het veld werd klaargezet en ballen en hesjes werden geregeld. Ook de vvH meiden arriveerden en al snel waren ze aan het trainen.
Het bleek toch iets te frisjes te zijn, een aantal meiden dacht dat er wel in een T shirt of Sc Heerenveen shirt getraind kon worden. Die Heerenveen shirts bleven uiteraard zichtbaar, over veel andere shirts kwam toch het trainingsjasje.
Mooi detail, één van de meisjes traint vaak in een Sc Cambuur shirt, niks mis mee natuurlijk, want als de 2e club van Fryslân is het ook best wel goed. Ze zei vooraf ‘ik heb mijn Cambuur shirt vandaag niet aan, heeft te maken met DKV’ Nou jonge dame het had best gemogen hoor, geel en blauw is zo gek nog niet (zeker niet het SCC club logo) !!
Er werden leuke oefeningen gedaan waar werd gelachen maar ook flink gewerkt werd. De eerder genoemde 6 handen stonden langs de lijn en genoten ook zichtbaar. Handjes 7 en 8 brachten iets te drinken zo halverwege de training, het werd in d(r)ank aanvaard. ‘Streng’ als ze waren riepen Anna, Dana en Hilde de speelsters weer naar het veld waar nog ruim een half uur prima werd getraind.

Aan het einde van de training werd nog een groepsfoto gemaakt en de speelsters wilde richting de kantine ……. Dus niet, er moest nog opgeruimd worden wat dan ook snel en netjes gedaan werd. Alle meiden hielpen gewoon mee.
Dan toch naar de kantine waar handjes 7 en 8 het diner klaar had. Gefrituurde aardappel staafjes met een saus op basis van eigeel, olie, mosterd, iets zout en azijn. Vergezeld van een hamburger, frikadel of kroket werd er netjes maar best wel veel gegeten. Alles werd zelfs spontaan opgeruimd. De vaders en moeders van deze meiden mogen trots zijn, de opvoeding is gelukt en ze kunnen het nu ook zelfstandig thuis doen. Van Ellen kregen ze na het opruimen een wachtwoord welke bij handjes 7 en 8 gemeld moest worden, allemaal hadden ze het goed, goed voor een verfrissend ijsje.

Die bovenstaande titel is vreemd gekozen. Na deze training waren deze 30 kinderen juist beter geworden. Kansloos is dus niet het juiste woord. De titel moet dan ook zijn

Trainen op hoog niveau met 3 Sc Heerenveen dames.

JK