Verandering Pupillenvoetbal

Afgelopen zaterdag hebben de afgevaardigden van de amateurverenigingen binnen de KNVB besloten tot stapsgewijze invoering van nieuwe spelvormen voor de pupillen.

Met ingang van volgend seizoen (2017/2018) zullen de voormalige F-pupillen (de huidige JO9) 6 tegen 6 gaan spelen op kwart veldjes, met pupillengoals en met keepers. Alle informatie, onder andere ook spelregelaanpassingen, is terug te vinden in de bijlage.

Belangrijk is ook dat de huidige JO9 wordt opgesplitst in 2 leeftijdscategorieën: JO8 en JO9. Iedereen speelt dan ook tegen leeftijdsgenootjes en we zijn binnen deze leeftijdscategorieën af van het soms grote verschil tussen eerstejaars en tweedejaars.

Vanaf het seizoen daarna (2018/2019) zullen soortgelijke wijzigingen worden doorgevoerd voor alle pupillen t/m 13 jaar.

VV Hardegarijp  juicht deze ontwikkelingen toe en kan zich ook vinden in deze stapsgewijze invoering, zodat we ook tijd krijgen om hier organisatorisch op in te spelen.

Download voor meer uitleg nieuwe-wedstrijdvormen-pupillen