VV Hardegarijp en sc Heerenveen Vrouwen gaan samenwerken

De vrouwenafdeling van sc Heerenveen is een eigen jeugdacademie gestart voor de opleiding en training van talentvolle meiden in de leeftijdscategorieën van 11 tot en met 16 jaar. sc Heerenveen Vrouwen gaat hiervoor samenwerken met een viertal verenigingen uit Friesland en de Noordoostpolder, te weten SV Marknesse, VV Nieuweschoot, ONT en VV Hardegarijp.

Samen met sc Heerenveen Vrouwen gaat VV Hardegarijp de geselecteerde talentvolle voetbalsters uit de regio Leeuwarden / Noord Friesland een plek bieden om hun talent verder te ontwikkelen en te trainen. Deze meidenacademie staat onder leiding van Jos Miedema, een gerenommeerde trainer in het Friese (vrouwen)voetbal.

In het kader van deze samenwerking gaat sc Heerenveen Vrouwen gebruik maken van onze accommodatie. Vanaf vrijdag 9 september geeft de academie gedurende dit seizoen trainingen op vrijdag van 16.30 uur tot 19.00 uur en op zondagochtend van 9.30 uur tot 12.15 uur.

Als je geïnteresseerd bent of het leuk vind om eens te kijken hoe er op dit niveau getraind wordt, dan ben je van harte welkom om als toeschouwer de trainingen te bekijken.

sc Heerenveen Vrouwen gaat VV Hardegarijp ondersteuning bieden voor onze vrouwen/meidenafdeling. Zo zullen er, onder andere, openbare clinics worden gegeven en trainingen voor onze leden door speelsters van sc Heerenveen worden verzorgd. De vrouwen A-selectie van sc Heerenveen zal 1 of 2 keer per seizoen trainen of een wedstrijd spelen bij onze club. Verder biedt sc Heerenveen Vrouwen ondersteuning en advies voor de ontwikkeling en versterking van onze vrouwen/meidenafdeling en onze trainers.

De besturen van sc Heerenveen Vrouwen en VV Hardegarijp kijken uit naar een succesvolle samenwerking.

Meer informatie is te vinden op de website van sc Heerenveen Vrouwen – https://www.sc-heerenveenvrouwen.nl/actueel/wij-zijn-gestart-met-onze-eigen-jeugd-academie/