VV Hardegarijp MO20 – BeQuick MO20: 5-1

Nadat Mennolt en Joost gezamenlijk de klok in beweging hadden gezet bleek al snel, dat er voor VVH opnieuw een driepunter binnen te halen was. Na een gelijk opgaand begin kregen de gasten een schietkans die door Floortje op tijd onschadelijk werd gemaakt. Direct daarna schoot Elize op de paal. De toon was gezet en de thuisclub nam het initiatief. Er werd prima gecombineerd. Alleen de afronding ontbrak nog. In de 16e minuut kon het talrijke publiek juichen. Kirsten kwam vanaf links goed naar binnen en schoot via de handen van de prima keepster raak (1-0). Twee minuten miste keepster Bibi een terugspeelbal. Heel VVH kon opgelucht ademhalen, omdat de bal voorlangs ging. Nadat Kirsten van afstand naast had geschoten en Mara haar schot na een fraaie actie in handen van de keepster zag eindigen, werd Abigail in de 34e minuut binnen het strafschopgebied neergelegd. Kirsten plaatste de penalty precies in het hoekje (2-0). Vlak voor de rust mocht Be Quick drie corners nemen. Het leverde hen echter geen doelpunt op.

Met Mara op doel werd er aan de tweede helft begonnen. De aanvallen gingen steeds beter lopen en dat leverde twee dikke kansen voor Dagmar op. Beide keren schoot ze naast. Omdat Bibi eveneens de juiste richting niet wist te vinden, bleef de marge van twee veel te lang op het scorebord staan. Nadat een dreun van Kirsten op de kruising was geĆ«indigd en Abigail vrij voor de keepster het doel op de verkeerde plaats zocht, lag het spel zo’n zeven minuten stil wegens een blessure van een BeQuick speelster. Ze kon niet verder en moest gewisseld werden. Beterschap toegewenst. Tijdens het laatste kwartier sloeg de thuisclub nog drie keer toe. Bibi met een hard en hoog schot en Elize na een slecht weggewerkte hoekschop. Tussenstand 4-0. Abigail prikte darna de 5-0 in het netje nadat de keepster een rebound weggaf op een schot van Anna. De sportieve Dokkumers hadden het laatste woord. De spits plaatste haar schot precies in de verre hoek. Yfke kon er net niet bij.

Met een eindstand van 5-1 werden er voor de derde keer op rij drie puntjes bijgeschreven. En dat betekent een tweede plaats op de ranglijst.