VV Hardegarijp verliest penaltyserie en degradeert

Meer dan een maand na de fantastische apotheose in Opeinde moesten VV Hardegarijp en Heerenveense Boys vandaag opnieuw de veelbesproken penaltyserie afwerken. Helaas heeft VV Hardegarijp deze penaltyserie verloren.

Hoewel we Rottevalle erg dankbaar zijn voor het beschikbaar stellen van hun accommodatie, heeft het spelen van deze wedstrijd op een sfeerloos / publiekloos sportpark It Hagehiem niets met voetbal te maken. Dat het zo ver heeft moeten komen, in nota bene een amateurwedstrijd in de tweede / derde klasse, voelt al als een enorme nederlaag voor het voetbal.

Ook de nederlaag van VV Hardegarijp is niet alleen een nederlaag voor onze club, maar net zo goed voor het hele voetbal. Wij zijn namelijk nog steeds van mening dat de enige uitslag die recht doet aan de wedstrijd van 17 juni, de penaltyserie van 17 juni is. Van een eerlijke herkansing voor beide teams kan natuurlijk geen sprake zijn, alleen al omdat twee van de vijf eerste penaltynemers van VV Hardegarijp hierbij niet aanwezig kunnen zijn. Dat de KNVB en Heerenveense Boys dit als een van de weinigen anders zien zegt veel. Wij hebben ons hier echter bij neer te leggen en zullen hier verder geen woorden meer aan vuil maken. Hoewel we er nog van alles van vinden sluiten we dit hoofdstuk.

Trots

Wij zijn enorm trots op de spelers en staf van VV Hardegarijp 1, de supporters die massaal achter het team hebben gestaan en de gehele club voor de grote steun. Voor nu gunnen we heel VV Hardegarijp een welverdiende zomerstop.

PS:

• VV Rottevalle, nogmaals dank voor het faciliteren van deze penaltyserie en de gastvrijheid onder deze bijzondere omstandigheden
  • Dank aan alle clubs en voetballiefhebbers die ons een hart onder de riem hebben gestoken de afgelopen tijd
  • Bert Kingma (Adrenna) bedankt voor de juridische steun tijdens dit traject