Wedstrijdverslag Flevo Boys MO20 – Hardegarijp MO20

Wanneer een wedstrijd om 12.30 uur begint, dan mag je toch verwachten, dat iedereen de slaap uit heeft. Bij VVH was dat in Emmeloord echter niet het geval, want na een minuut spelen stond het reeds 1-0 voor de polderdames. Een schot vanaf de rand zestien was zelfs de weer goed keepende Yfke te machtig. De bezoekers schakelden een versnelling hoger en zeven minuten later was het al weer gelijk. Een corner werd niet goed weggewerkt en Dagmar prikte de bal precies in het hoekje (1-1). Nadat Abigail twee keer gevaarlijk was geweest liet Mara met een prachtig schot vanaf links de 1-2 aantekenen. Flevo Boys liet daarna zien, dat ze echt wel leuk kunnen voetballen en waren drie keer heel dicht bij een doelpunt. Ze verzuimden echter de kansen te benutten. En dan is de ongeschreven regel, dat de tegenstander dat wel doet. Dagmar liet dan ook de 1-3 aantekenen. Daarna ging het enige tijd gelijk op. Het was Yfke die de aansluitingstreffer wist te voorkomen door een één tegen één situatie winnend af te sluiten. Na iets meer dan een half uur spelen bracht Kim via de rechterpaal de marge op drie (1-4). Vlak voor de rust liet de verdediging van de gasten zich wel heel gemakkelijk uitspelen en dat betekende, dat de tussenstand 2-4 werd.

De thuisclub begon sterk aan de tweede helft. De verdediging van de gasten bleef, soms met de nodige moeite, overeind. Omdat de aansluiting uitbleef kon VVH zich regelmatig onder de druk vandaan voetballen. Elize schoot na een mooie aanname centimeters naast en Kim had geen geluk met een schot, dat maar net voorlangs ging. Abigail had een tweetal kansen die er ook al niet in gingen. Haar derde poging eindige wel in het net en dat betekende 2-5.

Dit was tevens de eindstand van een wedstrijd die twee gezichten kende. Een leuke eerste helft, gevolgd door een matig tweede bedrijf. De drie punten smaakten er niet minder om. Met 15 punten op een tweede plaats eindiging smaakt naar meer. Op naar de volgende reeks.

Verslag:
Persbureau OPAD.