Wedstrijdverslag GAVC MO17 – VV Hardegarijp MO17

Beide teams waren nog in de race voor de tweede plaats. Daardoor beloofde het een spannende potje voetbal te worden. En, GAVC wilde uiteraard revanche nemen voor de eerder in het seizoen geleden nederlaag.

Ze begonnen energiek aan de wedstrijd. Tijdens de openingsfase moest Hester twee keer handelend optreden. Het ging haar goed af. In de twaalfde minuut draaide de spits van de thuisclub zich goed vrij en scoorde via de handen van de keepster (1-0). Isis had de kans op de gelijkmaker maar haar schot ging niet ver naast. In de achttiende minuut werd het toch gelijk. Norah zette Maya vrij voor de keepster en toen was er geen houden meer aan. Beheerst schoof ze de knikker in het doel (1-1). Nadat de doelvrouw Norah twee keer van scoren had afgehouden werd het in de 29e minuut toch 1-2. De combinatie Tara Maya bracht Norah in stelling en zij knalde via de onderkant van de lat raak. De bij vlagen weer als vanouds spelende Kirsten stuurde vier minuten voor de rust twee man het bos in en liet met een schot in de korte hoek de 1-3 noteren.

De tweede helft was nog maar een kleine tien minuter oud toen het voor de vierde keer raak was. Isis tikte de bal goed door en toen was het voor Maya een koud kunstje om er 1-4 van te maken. GAVC gaf niet op en kwam sterk terug. Een doelpunt kon niet uitblijven en in de 56e minuut werd er gescoord. Een prima schot eindigde in het dak van het doel 2-4. De spelers werden moe en het samenspel werd er aan beide kanten niet beter op. Gescoord werd er daarom niet meer.

Na twee keer veertig minuten floot de scheidsrechter voor het einde. Hij leidde de wedstrijd onopvallend en dus goed.

Zaterdag de laatste wedstrijd van de reguliere competitie. Ik hoop dat het dan niet zo hard waait 😄

Kijk op https://fb.watch/kVHQvVJ2qh/ voor een prachtige aanval (en hoor de fanatiek aanmoedigende coach), die helaas net niet bekroond werd.